Flashback bygger pepparkakshus!
2010-03-30, 04:10
Medlem
AmadeusKriegs avatar
Fräsiga bilder!

--
--
Nu är nästan våren här,
vart tog achtungminen vägen och dennes rapporter från Rannebergen?
--
--
i övrigt:
På birger jalrsgatan, i kungsladugården finns en föredetta skola.
Går man ner i källaren där det finns diverse skyddsrum etc etc, finns det även en 1x1 meters lucka vid namn "kulvert 1".
Den luckan leder "ut" från husets väggar så att säga. Låst är den såklart, men vad kan det vara?
Jag sitter inte o tror att det är den mystiska tunneln till mikael persbrandts porrsamling men nyfiken är man ju såklart.

Ordet "kulvert" i kombination med att den leder ut från huset gör mig intresserad.
Karta.
en av husets ingångar/huvudingången är där pilen är. Pilen pekar även riktning på kulvertens ingångs riktning.

Den stora frågan är egentligen,
om du vore en lucka med skylten "kulvert 1" och du bodde i en källare till en föredetta skola vart skulle du leda då?
Senast redigerad av AmadeusKrieg 2010-03-30 kl. 05:00.
Citera
2010-03-31, 00:55
Medlem
Denmons avatar
För att vara helt ärlig tror jag att Rannebergen förblir stängt! Finns inga bilder, ingen riktigt pålitlig information om ingångar och, utan att låta för negativ, inga riktiga bevis på att någon över huvud taget har lyckats ta sig in!
Citera
2010-03-31, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmadeusKrieg
Den stora frågan är egentligen,
om du vore en lucka med skylten "kulvert 1" och du bodde i en källare till en föredetta skola vart skulle du leda då?

Du lät bli att säga att det där huset numera är studentbostäder. Kulverten kanske leder till den andra skolan som ligger precis bredvid?
Citera
2010-03-31, 17:56
Medlem
AmadeusKriegs avatar
Jo, det lät jag bli o säga.
Men tyckte inte det var av någon vikt. Så tillvida inte folk missuppfattar mig när jag säger "en föredetta skola" och får intrycket av att det är ett härligt ue-objekt med gamla skolsalar där bänkarna och dess innehåll fortfarande är kvar att det exempelvis fortfarande står GLAD SOMMAR på tavlorna osv ^^.

Nåväl,
kulvertingången pekar åt fel håll, den går åt helt fel riktning.

However: Var nere där igen och tittade, och stegade lite. Visar sig att kulverten inte alls börjar precis vid husets vägg utan vid en innervägg. Dock så har jag inte sett någon nedgång till den sidan av källaren, om det nu finns någon. Finns det såförstår jag inte varför de är avdelade på detta vis.
Finns den inte så leder kanske kulverten någonstans av intresse?
Citera
2010-04-02, 15:43
Medlem
Denmons avatar
Kan ge en liten status uppdatering på populära UE ställen

Aga fabriken i Lindholmen
Mycket aktivitet där på dagen så försök ta er dit på helger eller efter fem! Några som jobbar där påstår att det ska rivas så vill ni se det innan får ni skynda er!

Pappersbruket i Mölndal
Jag har sett mycket aktivitet där på dagen, både från lastbilar som åker in och ut och folk i arbetskläder som går runt och inspekterar så helger å kvällar om ni vill dit! Är uppköpt av Mölndals kommun och det ska bli lägenheter där, skynda skynda om ni fortfarande vill se det!

SVT Huset
Nyligen rivet. Tyvärr!

Tunneln i Mölndal
Den står kvar, lika bra som vanligt!

Juvel Kvarnen i Eriksberg
Efter att dom byggde lägenheter stog halva kvarnen kvar ett bra tag men nu verkar det som att delen som står kvar är allt för förstörd att äns försöka sig på! Gången som gick mellan järnvägs tunneln och kvarnen är permanent igenbommad på båda sidorna!

Har lite andra platser jag ska kolla upp nu, någon som vet något om den gamla militäranläggningen W2 Svalan? Fortfarande övergivet, larmat, det vanliga?
Senast redigerad av Denmon 2010-04-02 kl. 16:15.
Citera
2010-04-06, 15:26
Medlem
Någon som vet vart tunnel ingången finns i Rannebergen?
Skulle sitta fint med en kart bild, så kan jag slänga upp bilder hur det ser ut där idag.
Citera
2010-04-06, 15:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Denmon
Kan ge en liten status uppdatering på populära UE ställen

Aga fabriken i Lindholmen
Mycket aktivitet där på dagen så försök ta er dit på helger eller efter fem! Några som jobbar där påstår att det ska rivas så vill ni se det innan får ni skynda er!

Pappersbruket i Mölndal
Jag har sett mycket aktivitet där på dagen, både från lastbilar som åker in och ut och folk i arbetskläder som går runt och inspekterar så helger å kvällar om ni vill dit! Är uppköpt av Mölndals kommun och det ska bli lägenheter där, skynda skynda om ni fortfarande vill se det!

SVT Huset
Nyligen rivet. Tyvärr!

Tunneln i Mölndal
Den står kvar, lika bra som vanligt!

Juvel Kvarnen i Eriksberg
Efter att dom byggde lägenheter stog halva kvarnen kvar ett bra tag men nu verkar det som att delen som står kvar är allt för förstörd att äns försöka sig på! Gången som gick mellan järnvägs tunneln och kvarnen är permanent igenbommad på båda sidorna!

Har lite andra platser jag ska kolla upp nu, någon som vet något om den gamla militäranläggningen W2 Svalan? Fortfarande övergivet, larmat, det vanliga?

När du pratar om Juvel Kvarnen, menar du då dom 2 silosarna?
Citera
2010-04-06, 22:12
Medlem
Denmons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zakhish
Någon som vet vart tunnel ingången finns i Rannebergen?
Skulle sitta fint med en kart bild, så kan jag slänga upp bilder hur det ser ut där idag.
Detta har diskuterats länge nu men det verkar inte som att nån har konkret information! Sad but true!

Citat:
Ursprungligen postat av lawrenceee
När du pratar om Juvel Kvarnen, menar du då dom 2 silosarna?
Det fanns bara en silo så vitt som jag vet och den ska stå kvar som ett minne. Jag pratar om den norra delen av Kvarnen som ännu inte rivits helt och hållet.
Citera
2010-04-11, 21:29
Medlem
Någom som kan ge närmare placering av sådana här anläggningar i Göteborgsområdet? Se kartbild på nedersta länken, och översta länken för allmän info. Tack på förhand.

http://www.avbp.se/Teknologi/Forenklad%20beskrivning.htm
Karta: http://www.avbp.se/Sverige/syntetiskt%20diesel%20intresse
Citera
2010-04-17, 16:40
Medlem
G 109

Ligger mellan 103 och 114.
Denna goding har märkligt nog inte omnämnts.
Tog mod till mig och letade på några möjliga ställen, och fann.

http://img580.imageshack.us/img580/5674/img0001ft.jpg

http://img686.imageshack.us/img686/6236/img0008ej.jpg
Citera
2010-04-17, 17:06
Medlem
Denmons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viewfinder
G 109

Ligger mellan 103 och 114.
Denna goding har märkligt nog inte omnämnts.
Tog mod till mig och letade på några möjliga ställen, och fann.

http://img580.imageshack.us/img580/5674/img0001ft.jpg

http://img686.imageshack.us/img686/6236/img0008ej.jpg

Kan vara vad som helst, service tunnel, skyddsrum, you name it. Dörren antyder till att det inte nödvändigtvis måste vara helt övergivet dock, och du lär ju inte ta dig in utan vinkelslip om man säger så!
Citera
2010-04-17, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denmon
Kan vara vad som helst, service tunnel, skyddsrum, you name it. Dörren antyder till att det inte nödvändigtvis måste vara helt övergivet dock, och du lär ju inte ta dig in utan vinkelslip om man säger så!
Får väl förtydliga mig: Anslutning till spillvattentunnlarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in