2007-09-12, 22:51
Medlem
urbanexplorers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Saboteur
Annars kan man ta sig upp under själva älvsborgsbron om man nu vill det. Under själva körbanorna på stålbalkarna. Man hoppar ner på de stora vita sakerna som ståvajrana som håller bron uppe går ner i. Sedan är det bara att klättra in. Man kan gå under hela bron på detta sätt. Dock så är det sjukt äckligt. Då det enda som skiljer dig från vattnet är en tunn stål ''gång''
Hehe, känner en som åkte fast när han gjorde det!
Citera
2007-09-16, 16:59
Medlem
death_in_a_boxs avatar
Varför åkte han fast? D.v.s. vad gjorde han fel? Och vad fick det för konsekvenser?
Citera
2007-09-17, 12:46
Medlem
urbanexplorers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av death_in_a_box
Varför åkte han fast? D.v.s. vad gjorde han fel? Och vad fick det för konsekvenser?
Jag var ganska liten när det hände men jag kommer ihåg att det var några personer som såg när han och hans "gäng" klättrade upp där.
Så de ringde väl polisen? Sen vet jag inte vilka åtgärder som togs, han var ju under 15 så det blev väl ett litet besök hos socialen?
Citera
2007-10-07, 00:20
Medlem
Förfall

Tänk vad snabbt det går här på FB. På bara drygt 14 dagar har denna tråd fallit tillbaka till 6:e sidan nästan längst ner.
Är det stiltje på UE Gbg?
Vinylbrus undrar vad som finns här i Gbg.
http://www.flashback.org/showthread.php?t=555565
Kan nån ge honom nå´t?
Citera
2007-10-07, 11:46
Medlem
Han kan ju leta upp den ytterst hemliga NATO-tunneln från Kärringberget, under Skagerack och ända bort till Fredrikshavn...
Citera
2007-10-07, 15:01
Bannlyst
Finns inget.
Citera
2007-10-07, 19:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av griffin
Vet inte vad bunker211 är men berg211 finns här...
http://www.berg211.se/

"Resterande bergrum ca 5000m2"

http://www.berg211.se/bilder/Ritning.html
Citera
2007-10-08, 09:35
Medlem
Dubbelespressos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Öglan
Han kan ju leta upp den ytterst hemliga NATO-tunneln från Kärringberget, under Skagerack och ända bort till Fredrikshavn...

Glöm inte att man kan gå under älven ut till fästningen med. Det är själva behållningen med den tunneln.

Berg 211 förresten, är det något som tillhörde SKFs krigstidsplanering eller liknande?
Citera
2007-10-08, 10:05
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbelespresso
Glöm inte att man kan gå under älven ut till fästningen med. Det är själva behållningen med den tunneln.
Och var i fästningen skulle tunneln komma upp i
Citera
2007-10-08, 10:22
Medlem
Dubbelespressos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo
Och var i fästningen skulle tunneln komma upp i

Där borta vid den där grejjen till vänster om saken till höger, du vet, där.

Det var en kille som när jag var på övning på Amf4/FSC som på fullt allvar påstod det ivf. Med en drömsk och lätt nationalromantiskt blick i fjärran hävdade han med bestämdhet att "det går flera mil tunnlar här under" och att "det går en tunnel under älven ut till fästningen".
Citera
2007-10-08, 10:52
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbelespresso
Där borta vid den där grejjen till vänster om saken till höger, du vet, där.
Hahaha kan bestämt förneka att där kommer ingen tunnel upp, antar du pratar om nya älvsborgs fästning och där har jag sprungit i alla vinklar och vrår, låsta som olåsta

Ska sanningen fram finns de inte så mycke att se där, då är oscar II:s fort betydligt intressantare men tyvärr rätt förfallet.
Citera
2007-10-08, 11:02
Medlem
Dubbelespressos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo
Hahaha kan bestämt förneka att där kommer ingen tunnel upp, antar du pratar om nya älvsborgs fästning och där har jag sprungit i alla vinklar och vrår, låsta som olåsta

Ska sanningen fram finns de inte så mycke att se där, då är oscar II:s fort betydligt intressantare men tyvärr rätt förfallet.

Ja Oscar II verkade intressant men tyvärr infann sig aldrig tillfälle att gå in där och riva. Hur stort är det där inne? Nåt sevärt? Jag tycker det är sjukt skönt byggt i den där lilla vrån så att säga. Första gången jag kom var det lite av "ojdå, var det en sak här".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in