2006-12-27, 16:20
Medlem
halous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av griffin
Ledtråd
http://img143.imageshack.us/img143/7267/ledtradbm4.jpg

Där var jag ganska nyligen. Lerig nedfart, stora träportar. Låsta vid det tillfället.
Citera
2006-12-27, 16:25
Medlem
halous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kawasaki 1500
Måste vara jobbigt med dylik parkering.
Fråga: Hur kan det komma sig att personbilar hamnar i en bergtunnel och hur kommer det sig att de får stå kvar?
Tunneln med ex Alfan kan inte vara spec intr av ägaren eftersom bilen får stå där eller....?

Jag kollade upp den Alfan när jag tittade på bilderna. Den ägs av en privatperson i Uppsala och är avställd sedan 910430, så den har ju troligen stått där sedan dess. Sen om det är ägaren eller någon annan som ställt den där kan man ju bara spekulera i.
Citera
2006-12-27, 18:16
Medlem
Citat:
Ledtråd
http://img143.imageshack.us/img143/7267/ledtradbm4.jpg

Det verkar vara andra sidan av samma tunnel. Fast på ö-sidan.
Citera
2006-12-27, 18:27
Medlem
Citat:
Nån som löst denna än?
Nej, men en ledtråd eller två skulle sitta fint.
Citera
2006-12-27, 22:31
Bannlyst
Precis

Citat:
Ursprungligen postat av Bergsprängaren
Nej, men en ledtråd eller två skulle sitta fint.
Citera
2006-12-27, 22:34
Medlem
Citat:
Nån som löst denna än?
Jag har en gissning... men går det verkligen en "anständig" tunnel hela vägen mellan dessa? Trodde att den norra byggnaden bara hade en kort tunnel norrut.
Citera
2006-12-27, 23:42
Medlem
Mullvadarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dur3forS
Det är ju inte, "innan för staket". Sedan har vi ju olika hamnar. Men jag tyckte det var bra förklarat så att inte allt för många rusat dit. Har för mig att det bara står: Visa Mod!
------------------------------------------------------

Vad kul att så många känner till den tunneln, eller tunnlarna. Vad var/är syftet med dessa tunnlar? Den är ju olåst, så det "verkar" inte vara något viktigt.

Okej då, vi kan väl säga att det är inom hamnens område, var väl lite kinkig när jag skrev helt enkelt.

Tror att den delen av porten där det stod "Var stark" är borta nu, dessa delar av porten har blivit utbytta skulle jag tro.

Tror också, precis som Griffin, att tunnlen har något att göra med oljelagring.
Om man följer den ner och tar första till höger så kan man skymta två gjutna portar lite längre bort. Kan inte svära på detta då jag inte har varit vid den väggen ännu men vad jag kunde se så såg det så ut.
Om man då tänker sig på vilket område man borde vara under så kanske det kan ge en hum om vart de kan tänkas leda. Fast det kan lika gärna vara förstärkningar i berget som jag har tagit för gjutna portar.

Men minst sagt en intressant tunnel. Tgbg och Griffin, inte dags för att ta en paddeltur någon vinternatt?

Föresten Griffin, om jag inte missminner mig så var det där nere jag fick stifta bekantskap med Solen för första gången?
Citera
2006-12-28, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullvadarna
Okej då, vi kan väl säga att det är inom hamnens område, var väl lite kinkig när jag skrev helt enkelt.

Tror att den delen av porten där det stod "Var stark" är borta nu, dessa delar av porten har blivit utbytta skulle jag tro.

Tror också, precis som Griffin, att tunnlen har något att göra med oljelagring.
Om man följer den ner och tar första till höger så kan man skymta två gjutna portar lite längre bort. Kan inte svära på detta då jag inte har varit vid den väggen ännu men vad jag kunde se så såg det så ut.
Om man då tänker sig på vilket område man borde vara under så kanske det kan ge en hum om vart de kan tänkas leda. Fast det kan lika gärna vara förstärkningar i berget som jag har tagit för gjutna portar.

Men minst sagt en intressant tunnel. Tgbg och Griffin, inte dags för att ta en paddeltur någon vinternatt?

Föresten Griffin, om jag inte missminner mig så var det där nere jag fick stifta bekantskap med Solen för första gången?

Det finns idag inga "aktiva" oljelager på ön. De håller delvis på att fyllas med med sådant som blir restprodukt från ovansidan från tunnelnedgången (eller strax intill). Tunneln är en "kombination" av de tre varianter vi talat om tidigare. Dels Skandinavien, regionen och själva staden.
Citera
2006-12-28, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergsprängaren
Jo det finns en Telia tunnel från Vidkärr som passerar strax intill Brudarmossen och vidare upp mot Råda stationen. Där ansluter det även till spillvattentunnel från Mölnlycke mot Mölndal.
Om du betänker vilken status Vidkärr hade tillsammans med K11 och Högsbo före Råda och Bällskär byggdes.

Tyvärr vet jag inte vilken status Vidkärr hade eller har i dagsläget, det enda jag vet är att TeliaSonera och ComHem har verksamhet där.
Citera
2006-12-28, 07:20
Medlem
Citat:

Absolut...

Citat:

Stämmer gott...
Citera
2006-12-28, 12:35
Medlem
Citat:
Absolut...

Stämmer gott...

Solen, med stor bokstav? Kan det tänkas vara en lampa?
Citera
2006-12-28, 21:20
Medlem
... ledtråd(ar)

- Three kings
- Kunskapens hus

- Öster om Väster
- Kunskap är makt

H.E Pennypecker
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera