Citat:
Ursprungligen postat av Dur3forS
Det är ju inte, "innan för staket". Sedan har vi ju olika hamnar. Men jag tyckte det var bra förklarat så att inte allt för många rusat dit. Har för mig att det bara står: Visa Mod!
------------------------------------------------------
Vad kul att så många känner till den tunneln, eller tunnlarna. Vad var/är syftet med dessa tunnlar? Den är ju olåst, så det "verkar" inte vara något viktigt.

Okej då, vi kan väl säga att det är inom hamnens område, var väl lite kinkig när jag skrev helt enkelt.
Tror att den delen av porten där det stod "Var stark" är borta nu, dessa delar av porten har blivit utbytta skulle jag tro.
Tror också, precis som Griffin, att tunnlen har något att göra med oljelagring.
Om man följer den ner och tar första till höger så kan man skymta två gjutna portar lite längre bort. Kan inte svära på detta då jag inte har varit vid den väggen ännu men vad jag kunde se så såg det så ut.
Om man då tänker sig på vilket område man borde vara under så kanske det kan ge en hum om vart de kan tänkas leda. Fast det kan lika gärna vara förstärkningar i berget som jag har tagit för gjutna portar.
Men minst sagt en intressant tunnel. Tgbg och Griffin, inte dags för att ta en paddeltur någon vinternatt?
Föresten Griffin, om jag inte missminner mig så var det där nere jag fick stifta bekantskap med Solen för första gången?