Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-10-16, 11:40
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maledictus
Varför är du och din svärmor osams? Jag tycker att det ligger på dig att göra vad du kan för att bli sams med henne igen så att din son kan få ha en vettig relation till sin farmor.

Det som jag kan koppla osämjan till handlade om att jag bad att få byta mötesplats då det kortade ned resvägen för både mig och sonen när sonen skulle hem från farmor förra sommaren. Dock kostade den resan ca 50 kr extra enkel väg för farmor vilket jag dock erbjöd mig att betala eftersom det var en vinst tidsmässigt för mig och sonen (samtidigt som farmor inte fick en längre resväg eller krångligare). Detta gjorde henne arg, vet inte varför eftersom jag var villig att ekonomiskt ersätta henne då det för mig ändå var en vinst i tid och smidighet (förkortade sonens resa med närmare 2,5 timmar i tid och min resa med 1,5 timme jämfört med den mötesplats vi tidigare haft men som sagt samma restid och avgångshållplats för farmorn). Då jag märkte av farmorns irritation/ ilska (som jag dock inte helt förstod) bad jag vid överlämningen om ursäkt om jag på något vis hade förolämpat eller sårat henne, den ursäkten möttes med tystnad från farmodern och då kände jag att jag gjort det jag kunnat för att be om ursäkt. Vi har även efter det pratat om detta igen men farmor drog då mest upp saker som hon tyckte att hon istället hade kunnat lagt dem pengarna på (alltså de 100 kr som blev extra för resan och som jag var villig att betala tillbaka) åt min son (bland annat pratade hon om djurparksbesök som hon ändå inte kunde genomföra då hon inte hade bilbarnstol).

Visst kan jag tycka att en bra relation oss emellan skulle vara bra, samtidigt så anser jag att farmor faktiskt kan be att få träffa sitt barnbarn på egen hand (jag måste ju inte vara med) om det är så att hon inte vill umgås med mig.
Citera
2012-10-16, 14:50
  #14
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CouldIKnow

Visst kan jag tycka att en bra relation oss emellan skulle vara bra, samtidigt så anser jag att farmor faktiskt kan be att få träffa sitt barnbarn på egen hand (jag måste ju inte vara med) om det är så att hon inte vill umgås med mig.
Utifrån det som du beskrivit i tråden så tycker jag du resonerar och agerar både klokt och rätt.
Citera
2012-10-16, 14:59
  #15
Medlem
Maledictuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CouldIKnow
Det som jag kan koppla osämjan till handlade om att jag bad att få byta mötesplats då det kortade ned resvägen för både mig och sonen när sonen skulle hem från farmor förra sommaren. Dock kostade den resan ca 50 kr extra enkel väg för farmor vilket jag dock erbjöd mig att betala eftersom det var en vinst tidsmässigt för mig och sonen (samtidigt som farmor inte fick en längre resväg eller krångligare). Detta gjorde henne arg, vet inte varför eftersom jag var villig att ekonomiskt ersätta henne då det för mig ändå var en vinst i tid och smidighet (förkortade sonens resa med närmare 2,5 timmar i tid och min resa med 1,5 timme jämfört med den mötesplats vi tidigare haft men som sagt samma restid och avgångshållplats för farmorn). Då jag märkte av farmorns irritation/ ilska (som jag dock inte helt förstod) bad jag vid överlämningen om ursäkt om jag på något vis hade förolämpat eller sårat henne, den ursäkten möttes med tystnad från farmodern och då kände jag att jag gjort det jag kunnat för att be om ursäkt. Vi har även efter det pratat om detta igen men farmor drog då mest upp saker som hon tyckte att hon istället hade kunnat lagt dem pengarna på (alltså de 100 kr som blev extra för resan och som jag var villig att betala tillbaka) åt min son (bland annat pratade hon om djurparksbesök som hon ändå inte kunde genomföra då hon inte hade bilbarnstol).

Visst kan jag tycka att en bra relation oss emellan skulle vara bra, samtidigt så anser jag att farmor faktiskt kan be att få träffa sitt barnbarn på egen hand (jag måste ju inte vara med) om det är så att hon inte vill umgås med mig.

Låter isf som att problemet ligger hos farmodern.
Citera
2012-11-22, 16:43
  #16
Medlem


Suck! Jag visste iofs att det här skulle komma men kan ändå inte låta bli att bli förbannad! Sonens farmor skickade här om dagen ett sms och berättade att hon tyvärr inte får ihop sin tid och sina helger på grund av olika orsaker så hon bad om att få min sons önskelista så hon kunde posta paket till honom inför jul. De har nu inte setts på över ett år och farmor har alltså inte haft tid en enda helg på över ett j*vla år. Måste vara ett hektiskt och tufft liv hon lever... MORR!!!! Blir ledsen och förbannad för sonens skull men samtidigt känns det som att farmor lika väl kan fortsätta hålla sig borta med tanke på tiden som gått nu. Om hon inte kan ta sig 8 mil för att träffa sitt barnbarn lär hon knappast åka 52 mil till. Känns som "goodbye".
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback