God kväll!
Efter sett denna film så vill jag absolut ha en räv!
http://www.youtube.com/watch?v=ZoTLRHb41qw&feature=b-vrec
Nu tänker jag inte lägga fokus på just rävar. Jag talar om djur i allmänheten.
Det finns inte så mycket varg, lodjur och andra hotade djur.
Idag så har man rätt att ha en räv som "husdjur" om den har 50 kvm inhägnat att gå på. Men det räcker inte! Varför skapar inte vi en rättighet som säger att man får ha fler djur som husdjur än bara tråkiga hundar, katter och marsvin osv? Reslutatet skulle bli att hotade djur blir inte hotade längre för fler och fler får ta del av att fostra upp dom.
Exempelvis så skulle man kunna ha älgar än hästar, om man så ville. Idag har vi renar.
Istället för att ha en pappegjojja så kanske man ska få ha en örn istället. Liksom varför inte?
Skulle det vara en rättighet att ha en örn som husdjur så skulle problemet med utrotningshotade örnar försvinna. Staten behöver inte lägga sig i.
Sammanfattning:
+ Staten behöver inte lägga sig i = Mindre skatt
+ Utrotningshotade djur blir inte utrotningshotade mer = Populationen ökar
+ Mode, kultur, hy hobby och intresse ökar = Det blir kul
Föreställ dig en person som rider på en älg vid en inhägnad åker, istället för en häst. Eller en person som går ut och gå med sin räv på gatan. So Swedish style!
Nu är det förvisso inte alla djur man kan ha hemma i huset t.ex buffel eller lejon. Man ska kanske kunna ha fysisk makt över den också, inte bara psykiskt.
Själv är man tveksam med örn, men det finns folk som gillar den tanken också. Så därför tog jag upp den.
Så vad säger ni? Är det något som ni skulle vilja ha? Ökade rättigheter?
/ Winston D Thackeray
Efter sett denna film så vill jag absolut ha en räv!
http://www.youtube.com/watch?v=ZoTLRHb41qw&feature=b-vrec
Nu tänker jag inte lägga fokus på just rävar. Jag talar om djur i allmänheten.
Det finns inte så mycket varg, lodjur och andra hotade djur.
Idag så har man rätt att ha en räv som "husdjur" om den har 50 kvm inhägnat att gå på. Men det räcker inte! Varför skapar inte vi en rättighet som säger att man får ha fler djur som husdjur än bara tråkiga hundar, katter och marsvin osv? Reslutatet skulle bli att hotade djur blir inte hotade längre för fler och fler får ta del av att fostra upp dom.
Exempelvis så skulle man kunna ha älgar än hästar, om man så ville. Idag har vi renar.
Istället för att ha en pappegjojja så kanske man ska få ha en örn istället. Liksom varför inte?
Skulle det vara en rättighet att ha en örn som husdjur så skulle problemet med utrotningshotade örnar försvinna. Staten behöver inte lägga sig i.
Sammanfattning:
+ Staten behöver inte lägga sig i = Mindre skatt
+ Utrotningshotade djur blir inte utrotningshotade mer = Populationen ökar
+ Mode, kultur, hy hobby och intresse ökar = Det blir kul
Föreställ dig en person som rider på en älg vid en inhägnad åker, istället för en häst. Eller en person som går ut och gå med sin räv på gatan. So Swedish style!
Nu är det förvisso inte alla djur man kan ha hemma i huset t.ex buffel eller lejon. Man ska kanske kunna ha fysisk makt över den också, inte bara psykiskt.
Själv är man tveksam med örn, men det finns folk som gillar den tanken också. Så därför tog jag upp den.
Så vad säger ni? Är det något som ni skulle vilja ha? Ökade rättigheter?
/ Winston D Thackeray