2022-12-07, 15:31
Medlem
Z.Topeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Ja Sven Wolter gillade att blotta kommunist kuken p film . r vl Eva frn fem myror r fler n 4 elefanter som fr smaka p Kommunist kuk. Iaf s jag kommer ihg min barndom p 70 och 80 talet allt var mer frigjort verlag inte bara p film..

Stmmer
Citera
2022-12-07, 15:46
Medlem
Jonipoons avatar
Det r fortfarande mycket helnaket inom arthouse, indiescenen och erotiska draman i verlag, men om du menar just "tuttscener" s finns det ju gott om exempel p dessa ven inom dagens storfilmer. Titta bara p senaste redband-trailen till Damien Chazelles "Babylon" t.ex., och det var t.o.m. en tjej som visade tuttarna i superhjltefilmen "Logan" frn 2017 med Hugh Jackman.

Men om du menar specifikt svensk film s hller jag med dig, just svenska filmer har blivit extremt pryda de senaste 20 ren. Ironiskt att amerikansk film som var mer pryd frr har blivit mer som Sverige var frr.
Citera
2022-12-07, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Ja Sven Wolter gillade att blotta kommunist kuken p film . r vl Eva frn fem myror r fler n 4 elefanter som fr smaka p Kommunist kuk. Iaf s jag kommer ihg min barndom p 70 och 80 talet allt var mer frigjort verlag inte bara p film..
ven snglyriken har belagts med censur: Ta "Some girls" med Rolling Stones frn 1978 som tar upp kvinnans sexualitet: "Black girls just wanna get fucked al night, I d'ont have that much jam", heter det p ett stlle i lten.
Citera
2022-12-07, 16:17
Medlem
Hannitys avatar
Teknikutvecklingen. Det r skillnad att visa sig ngra sekunder p film som enbart kunde ses p bio eller TV.

Nu kan gemene man screenshotta, klippa ut nakenscenen ur sitt sammanhang och gra tillgnglig p internet fr ALLA att se nr helst de nskar. Det kunde man inte p 70-talet.
Citera
2022-12-07, 16:55
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godnattrunkaren
(I svensk film)

Jag minns en tid som jag vill kalla guldldern i svensk film. Det var p 70-80-och 90-talet d svenska filmskdespelerskor i nstan varje film hngde ut pattarna p vdring och i mnga fall ocks luftade muffen.

Det var en hrlig tid, det var d man kunde se p film och sga det hr var en redigt bra film det, ja jajamensan och sl sig p lret och dagen efter nr man satt vid lunchbordet med gubbarna och doppade knckebrd i frukostkaffet hade alla sin recension av pattarna och muffarna man sett. Fr alla tittade p samma kanaler och sg samma filmer.

Tjejerna var inte rdda att lta plaggen falla nej dom var stolta ver att visa upp sig p vita duken. Jag tnker ibland p alla hrliga pattar och muttor ur den svenska skdespelerskoeliten som jag har ftt se.

Sen tnker jag p hur kalla och frigida dagens skdespelerskor r och att man i dag aldrig fr se ngra hrliga pattar och muffor i svensk film. Det r som om kvinnsen r rdda fr att dela med sig av sin av Gud skapade hrlighet.

Vad hnde egentligen dr ngon gng p 2000-talet nr det blev allt frre och frre pattar och muttor i svensk film?

Slr man p en svensk film i dag r det strre chans att man ser en skrumpen manslem som gr att man helt tappar lusten p att leva.
Knns lite fnigt att det ndvndigtvis mste vara lite naket i riktiga spelfilmer och serier med tanke p hur bra den nutida porren r. Mnga av skdespelerskorna i porrbranschen r ju minst lika snygga som de vanliga skdespelerskorna och har klart sexigare kroppar.
Om det nu mste vara naket s ska det vara rejlt, inte bara ngra sekunders flashande, annars kan det vara.
Senast redigerad av StojanVlatkovich 2022-12-07 kl. 16:58.
Citera
2022-12-07, 17:12
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
TS har helt rtt, svensken p 1970-talet ltsades(?) vara otroligt tolerant och naket var inget srskilt. Sjlvklart var alla nakna, bde tjejer killar kvinnor mn, nr man duschade efter jumpan eller i badhuset. Nu simmar pojkarna p allvar i kalsonger.

Hr Stellan Skarsgrds snopp 1972 helt naken p en filmaffisch som satt utanfr alla biografer, finns i frstoring:
https://www.svenskfilmdatabas.se/sv/...lm&itemid=4891
Citera
2022-12-07, 17:13
Medlem
Nycticoraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
Knns lite fnigt att det ndvndigtvis mste vara lite naket i riktiga spelfilmer och serier med tanke p hur bra den nutida porren r. Mnga av skdespelerskorna i porrbranschen r ju minst lika snygga som de vanliga skdespelerskorna och har klart sexigare kroppar.
Om det nu mste vara naket s ska det vara rejlt, inte bara ngra sekunders flashande, annars kan det vara.

Skulle sga helt tvrt om. En naken kvinna i en vanlig film har ofta en viss realism porren inte har. Det r upphetsande p ett bra stt, fr det r ngot man kan relatera till sjlv. Knns naturligt
Citera
2022-12-07, 17:28
Medlem
Tranquility Bass avatar
Det som hnde var att man brjade gra filmer som allt som oftast inte behver visa naket fr att dra publik. Idag r det ven fri tillgng till brst och fittor p ntet s den som vill se det behver inte bnka sig fr att se en halvtaskig lngfilm med ngon minut naket.
Citera
2022-12-07, 18:48
Medlem
KnolaDinMamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godnattrunkaren
(I svensk film)

Jag minns en tid som jag vill kalla guldldern i svensk film. Det var p 70-80-och 90-talet d svenska filmskdespelerskor i nstan varje film hngde ut pattarna p vdring och i mnga fall ocks luftade muffen.

Det var en hrlig tid, det var d man kunde se p film och sga det hr var en redigt bra film det, ja jajamensan och sl sig p lret och dagen efter nr man satt vid lunchbordet med gubbarna och doppade knckebrd i frukostkaffet hade alla sin recension av pattarna och muffarna man sett. Fr alla tittade p samma kanaler och sg samma filmer.

Tjejerna var inte rdda att lta plaggen falla nej dom var stolta ver att visa upp sig p vita duken. Jag tnker ibland p alla hrliga pattar och muttor ur den svenska skdespelerskoeliten som jag har ftt se.

Sen tnker jag p hur kalla och frigida dagens skdespelerskor r och att man i dag aldrig fr se ngra hrliga pattar och muffor i svensk film. Det r som om kvinnsen r rdda fr att dela med sig av sin av Gud skapade hrlighet.

Vad hnde egentligen dr ngon gng p 2000-talet nr det blev allt frre och frre pattar och muttor i svensk film?

Slr man p en svensk film i dag r det strre chans att man ser en skrumpen manslem som gr att man helt tappar lusten p att leva.

Har du redan glmt bort #Metoo?
Citera
2022-12-07, 18:55
Medlem
Mecanicuss avatar
[quote=Quandmeme|82664520]ven mnnen var naknare frr.
Eva Remaeus om jag inte minns fel..
Innan alla skulle vara renrakade med
Citera
2022-12-07, 19:12
Medlem
Dalulvens avatar
Har du helt missat The Fappening: Del I, II och III?

Det har aldrig varit s mnga skdespelerskor som ertappats med rumpan bar som nu.

Internet r fullkomligt versvmmat av porrbilder och onanivideos.

Men detta frfarande tycks i och fr sig inte ha ntt den svenska sfren nnu.

Sverige, som en gng i tiden gick i brschen fr "synd", har hamnat p efterklken.

Del IV: A New Hope?
Citera
2022-12-07, 19:19
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nycticorax
Skulle sga helt tvrt om. En naken kvinna i en vanlig film har ofta en viss realism porren inte har. Det r upphetsande p ett bra stt, fr det r ngot man kan relatera till sjlv. Knns naturligt
Inte speciellt upphetsande att se ett par pattar i ngra sekunder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in