2014-05-21, 01:40
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dharma
Var Lisa en av dom?

Det minns jag faktiskt inte. Scenen finns med i detta klipp när de intervjuar regissören. Vid ca 01:50 http://www.youtube.com/watch?v=9e2iE3JicPU
Citera
2014-05-21, 11:29
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amalgamate
Helena Bergström visar kanonerna i Änglagård (ettan eller tvåan?) och det är det bästa som hänt i Svensk filmhistoria.

Något som sannolikt var ännu bättre var när Margareta Krook visade brösten i "Adamsson i Sverige". Min far har den på VHS och fru Krook var en läcker dam redan på den tiden.
Citera
2014-05-21, 12:32
Medlem
psaks avatar
Även om det antagligen är den allra sopigaste i raden av Åsa-Nisse-filmer: Åsa-Nisse i rekordform, så har den en del oväntat attraktivt nakenbadande med en strandskönhet i sann svensksyndig 60-talsanda. Ett sista försök att locka publiken (den var den sista innan Henrik Dorsins nyvariant häromåret).
Citera
2015-06-20, 19:28
Medlem
Giggsys avatar
Madicken och hennes lillasyster leker spritt språngande nakna på en äng om jag inte missminner mig.

Ronja Rövardotter och Birk ligger nakna i gräset och solar.

G som Gemenskap får vi se Niclas Wahlgrens penis för en sekund, när han och bruden ska bada.
Senast redigerad av Giggsy 2015-06-20 kl. 19:35.
Citera
2015-06-20, 20:22
Medlem
Kommer ihåg när jag var liten så fick jag konstig ångest av all nakenhet bland barn i svenska filmer från 60-70-80 talen. Var jag pedofil som 9 åring? Eller varför blev jag så obekväm vid den åldern? Ångest? HELP MEH
Citera
2015-06-20, 23:12
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ADfullHD
Kommer ihåg när jag var liten så fick jag konstig ångest av all nakenhet bland barn i svenska filmer från 60-70-80 talen. Var jag pedofil som 9 åring? Eller varför blev jag så obekväm vid den åldern? Ångest? HELP MEH
De har jag svårt å tro.
Citera
2015-07-01, 12:54
Medlem
Dharmas avatar
Några nyheter inom svensk film vad gäller temat?
Citera
2015-07-01, 13:03
Medlem
Shadowcrafts avatar
Göta kanal, en kärring badar
Citera
2015-07-01, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shadowcraft
Göta kanal, en kärring badar

Om jag inte minns fel så var det Kim Anderzon som gick ner för stegen i vatten från båten.
Citera
2015-07-01, 17:55
Medlem
Moramannens avatar
Visserligen en TV-serie, men i "Höök" så är en långhårig och skäggig gubbe helt naken i ett avsnitt. Tror han höll Höök fånga innan han senare grips.
Citera
2015-07-01, 21:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ADfullHD

Ångest, jag känner igen det.

På 80-talet såg jag någon mini-serie om IRA-terrorister som kidnappade en mor och dotter. I en scen knullar en av terroristerna modern, som släpper till. Samlag med stånk. Dottern låg i samma rum och grät intill kameran och det är bland det mest osmakliga jag sett - rå sex på det där viset.

Knull i Populärmusik Från Vittula eller i standard-svensk-skitfilmer för övrigt är ingenting i jämförelse, knappt upphetsande.
Citera
2015-07-01, 23:25
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dharma
Några nyheter inom svensk film vad gäller temat?

Inga nyheter direkt men en film som inte nämnts (jag har sökt) är "Bokhandlaren som slutade bada". Där får man se en välväxt dam.

Jag såg den som tonåring och scenen där flickan springer naken etsades in i min sexualfixerade hjärna...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in