Citat:
Ursprungligen postat av nyblad
Ett tips är även att isolera dig inte för länge. För då sitter snart i samma situation som jag gör iaf om du har anlag för ångerst och social fobi. Var snart 2 månader sen jag avslutade sista riktiga pingen på ja mästadels tramadol, har i princip inte varit utanför dören sedan dess och nu sitter jag här med nästan lika mycket ångerst när jag har stesolid i kroppen som för 1 månad sedan utan. Haft med sådan panikångerst så den har utlöst kramper på beroendemotagningen flera gånger och krävt benzo och fott någon enstaka dom drog upp läkare från psykauten och skit. Imorgon får jag nog något enstaka piller till på måndag evenuelt kontiuelig steolid skall till läkare och fredag på första NA mötet, är totalt livrädd. Det går inte att sitta och spela wow, cs och hänga på flashback 24/7 det borde jag vetat men nu har jag nog fan fått lära mig det

Väldigt vad du skriver konstigt, är du full eller?
Mina råd är att trappa ner långsamt så du landar mjukt istället för att kraschlanda o ha dödsångest i 10 dagar.
Sen när du är nere på 0 så försök fixa 1-6 tabletter benso av den sort du gillar. Ät dem tills de är slut, men köp inte mer benso sen för då blir du bara fast på det och måste tända av från det vilket är ännu värre o svårare.
Fas 2 är när de fysiska besvären lagt sig. Då kommer depressionen och håglöshten. Precis som du säger, man pallar inte träffa polare, inte gå utanför dörren osv. Detta är viktigt att bryta! Tvinga dig ut på en längre promenad i vårsolen. Har du diarré pga avtändningen så köp receptfria tabletter mot det som tex Imodium eller Travello. Men aktivera dig så att du inte isolerar dig som föregående talare skrev för då blir det tillslut så tråkigt att du börjar ta opiater igen för o slippa tristessen.
Det var mina råd. Var fast på kodein i 6 månader och tramadol efter det i 2 månader. Så jag vet hur det känns. Försök tänka att "det kunde varit värre, som de som tänder av från heroin eller benso" även om det är cp-svårt att tänka så när man lider o plågas. Men så är det ju iaf. Tramadol är en barnlek jämfört med heroin.
Om depressionen vägrar släppa sök hjälp hos din vårdcentral, men ta inte emot nå jävla lyckopiller (SSRI/SNRI eller mao-hämmare) utan be att få en remiss till psykolog.
Annars kan jag bara säga att avtändning är lättare på våren & sommaren än på vintern.
Lycka till nu, jag håller tummarna o tror på dig!
Peace
/visslaren