2012-10-11, 10:59
Medlem
Är det någon som vet om man kan låna en större summa pengar (ca 100k) även om man har en betalningsanmärkning?

alltså då tänker jag mig kanske att det finns någon bank utomlands som tillåter banklån även om man inte bor i landet.
Eller om det finns en bank i Sverige som lånar till folk med betalningsanmärkning. (och då inte med en ränta på 12%)
Citera
2012-10-11, 11:14
Medlem
Odd3lishs avatar
Kan nog bli svårt. Om du inte använder dessa som du säger, skyhöga räntor. Betalar endast räntor varje månad. Typ Bluestep är ju ett lysande exempel.

Men googla utländska banker så är det bara till att testa sig fram. Dock så bör dem ana ugglor i mossen när en utländsk söker lån i ett annat land och kollar säkert upp dig på ett eller annat vis.

Bättre att skita i lånet, det ångrar man aldrig. Spara istället
Citera
2012-10-11, 11:17
Medlem
Öppna ett Bolag i de land som du tänker låna pengar i. Vet inte om funkar men det är kanske 1 steg närmare lånet.

Om du inte vänder dig till HA.
Citera
2012-10-11, 12:19
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Med säkerhet eller borgenärer (med fast jobb, inga anmärkningar) kan det gå bättre.
Citera
2012-10-11, 12:23
Medlem
tuzzens avatar
Beror lite på vad du ska ha pengarna till finns ett företag som heter Bluestep.se som gör reklam att man får låna pengar till vissa saker även om man har betalningsanmärkning.
Citera
2012-10-11, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuzzen
Beror lite på vad du ska ha pengarna till finns ett företag som heter Bluestep.se som gör reklam att man får låna pengar till vissa saker även om man har betalningsanmärkning.

Jo precis, det är dock bara bostadslån. och räntan lär ju garanterat hamna på 12%
Citera
2012-10-11, 12:36
Medlem
xDs avatar
Låt din mor eller annan närstående utan betalningsanmärkning låna åt dig, om det går att lita på dig, dvs.
Citera
2012-10-11, 18:44
Medlem
Tajger66s avatar
När jag skulle låna för husköp för många år sen så hade jag betalningsanmärkningar, banken ser vad det är för typ av anmärkningar det är. Som i mitt fall hade jag endast en massa anmärkningar på obetalda underhållsstöd och det brydde de sig inte så mycket om, men har man anmärkning på en kredit man slarvat med så är det mycket värre.

Borgenär är väl en av de enklare lösningarna, bostaden du/ni köper är ju oxå en typ av säkerhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in