Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-10-11, 23:54
  #13
Medlem
nolifers avatar
Men tillbaka till TS fråga, så är det ett jävla bra drag på alla turistställen under nyårsfirandet....
Låter som en softare ö skulle passa TS....undvik Phi-Phi, HaadRin(KohPanghan), Chaweng, Patong, Pattaya etc....där är det en jävla fest, fast lite kaosartat, låter som du är ute efter något mer som KohTao, KohChang etc...där det är fest fast mer i en lightform.
Citera
2012-10-12, 00:44
  #14
Medlem
Benzoftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FootbagNet
....fast nu har ju Lamai en kader med medelålders Tyskar i läderbikinis/mankinis spatserandes på stranden.

En skakande upplevelse.

I Chaweng är man mer modest. Inomhus i Soi Green Mango hittar man skyltar som säger: No fireworks, PLEASE!"

Detta följs inte alltid, så var beredd att ducka!

Även på stranden får man vara beredd att ducka/sidsteppa/hoppa när nyårsraketerna obetänksamt fyras av i klungan längs stranden.

Sweet memorys.

Haha, där ser man

Har varit på Samui två gånger, och alltid föredragit Lamai över Chaweng, var mycket mer relaxed och finare strand tyckte jag. Ibland åkte vi upp till Chaweng för att festa under natten bara, men.. nä, det kändes som om det var för mycket barbrudar där. Jag vet inte, kanske inte är så nu för tiden, har inte varit där på ett tag nu. Kan tillägga att jag aldrig varit där under nyår.

Håller ändå fast vid att det finns väldigt vackra ställen. Finns en restaurang (och boende) i bergen mellan Lamai och Chaweng, där man har jävligt fin utsikt. Varit där ett par gånger och bara tagit det lugnt med drinkar och mat under hela eftermiddagen/kvällen. Tror stället heter Jungle Club eller nåt liknande. Var dessutom en svensk ung tjej som jobbade/chillade där på semestrarna, för att hennes farsa ägde stället har jag för mig. Somliga har det bra..
Citera
2012-10-18, 21:56
  #15
Medlem
meramans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SverigesKungahus
Nu tänker du nog på det Thailändska nyåret (songkran 13-17 april)

har en polare som varit nere många gånger och flera av dessa just i april. han säger att under den tiden är thailändarna och thailänskorna extra glada och trevliga att ha att göra med än övriga året. men så kanske deras nyårsfirande är viktigare än det vi firar?

det där med vattnet är väll till för att skölja bort det gamla och välkomna det nya eller nått sånt?
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f1982783

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback