Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-10-10, 21:36
  #1
Medlem
Har ett jobb där jag har ganska mycket dötid emellan åt och tänkte att jag skulle kunna utnyttja denna på något sätt, typ genom att tjäna pengar genom datorn på något sätt. Tänkt aktier men är svårt att tjäna några betydande pengar på det. Man kanske kan få ihop några 100-lappar i månaden men knappast mer än så om man inte har mycket TUR. För när man handlar med aktier handlar det mesta om tur. Men men, nu handlade inte tråden om man blir rik på aktier eller inte utan något man kan göra för att tjäna pengar genom att bara sitta framför datorn.

Funderat lite på att köpa grejer på blocket, sälja de lite dyrare eller nåt. Men vet inte riktigt. Kan ni komma på någon sysselsättning framför datorn som kan generera lite pengar? Behöver inte vara jätte mycket bara som extrakneg när man ändå inte gör något vettigt. Förutom aktier då om jag inte gjorde det klart tidigare...

Nå vad säger ni?
Citera
2012-10-10, 21:39
  #2
Medlem
Programeringsjobb känns väl nästan givet?
Citera
2012-10-10, 21:41
  #3
Medlem
woodpeckerfrommarss avatar
Ja det kanske inte passar dig, men jag själv tjänar lite pengar på Diablo 3 för tillfället, genom deras egna real money auction house. Vet inte om du gillar datorspel eller om du ens kan spela på ditt jobb per se, men annars kan det vara ett (enligt mig) ganska kul sätt att tjäna lite extrapengar
Citera
2012-10-10, 21:42
  #4
Medlem
Bisarros avatar
Poker. Finns många dåliga spelare, så om man är seriös och lär sig hur man ska splea är det inte så svårt att vinna. Men det kanske du inte gillar. Eller? Jag är osäker.
Citera
2012-10-10, 21:45
  #5
Medlem
mystikernsmystiks avatar
woodpeckerfrommars

Hur mycket pengar känar du på d3? om man får fråga. Vore intressant o veta sugen på att köpa de...
Citera
2012-10-10, 21:46
  #6
Medlem
lemondews avatar
Köpa och sälja webbdomäner?
Citera
2012-10-10, 21:47
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bisarro
Poker. Finns många dåliga spelare, så om man är seriös och lär sig hur man ska splea är det inte så svårt att vinna. Men det kanske du inte gillar. Eller? Jag är osäker.
Jag spelar gärna poker men tvivlar att jag hade klarat av att tjäna pengar på det. Vill ha en någorlunda säker inkomst, de jag känner som spelar poker för att tjäna pengar på det säger att det värsta som finns är att kämpa flera timmar och gå back flera 1000. Blir så JÄVLA ovärt så det hade jag nog inte klarat.
Citera
2012-10-10, 21:53
  #8
Medlem
woodpeckerfrommarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mystikernsmystik
woodpeckerfrommars

Hur mycket pengar känar du på d3? om man får fråga. Vore intressant o veta sugen på att köpa de...

Inte så mycket, tror man måste lägga ner betydligt mycket mer tid än vad jag gör för att tjäna några värda summor på det Men det beror också på hur mycket tur jag har när jag farmar, vilka items man hittar etc. Vissa vapen säljer liksom för 150 euro och sen kan man ju också sälja skit för 2 euro. Så vissa månader får jag några tusenlappar, och en annan kanske några hundringar bara. Tycker du ska köpa spelet helt klart, för det är ett grymt spel!
Citera
2012-10-10, 22:00
  #9
Medlem
mystikernsmystiks avatar
woodpeckerfrommars

ofan okey, Jo de kanske blir av senare vem vet , tacksam för svaren..

edit: vem? efternamn vem?.....









alla skall död
Citera
2012-10-10, 22:47
  #10
Medlem
Neobux är en bra sida för ptc om du har tålamod så kan du tjäna bra.
Jag har vart medlem där ett tag tidigare men la av direkt. Blev medlem på nytt för 2 månader sedan har fått fram 40$ dock har jag investerat dom igen hela tiden så har inte tagit ut något vilket man inte ska göra för ett pengatjänade på framtidsperspektiv. Vem vet, om jag fortsätter ett år till kanske jag får ut 100-200$ till kontot varje månad samtidigt som det sakta växer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback