Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
M2k:
Från det ena till det andra, om det händer igen så kanske jag måste lämna in hårddisken till datordoktorn, dvs min lokala datorhandlare och vad händer då? Jag menar, jag har en massa texter + en halv roman som jag har skrivit på hårddisken och det vill jag ju inte att någon ska läsa. Har även en del sparade bilder på vackra damer utan kläder (absolut inget grovt!) och det vore ju för jävligt pinsamt om de upptäckte det!
Rotar de igenom sådant tror ni? Eller är det kanske bäst att jag bränner av det och raderar det som finns på hårddisken i rent förebyggande syfte så att säga?
Man kan ju aldrig veta, jag kan ju råka ut för en ännu värre virusattack i framtiden.
Varför du skall behöva lämna in datorn förstår jag inte riktigt, även om du ger sken av att vara oteknisk, så är dom sakerna du kan råka ut för knappast motiverade för att gå till datadoktorn, via nätet kan du hämta all tänkbar assistans.
Att däremot inte ha en säkerskopia på "en massa texter + en halv roman" är ju rent livsfarligt och närmast oansvarigt. Du skall säkerhetskopiera snarast möjligt, bränn materialet på en CD, du lever farligt.
Dina kärringar gör väl inte så mycket om dom stryker med, du vet ju var du kan hämta nya och fräscha...