Citat:
Ursprungligen postat av ulvena
Jag är mycket förvånad över skilsmässan då hon alltid berättat i intervjuer hur mycket hennes man betyder för henne. Undrar vad som hänt?
I slutet av juli detta år lät det så här:
"
– Min man har helat mig och fått mig att tro på kärleken. Och jag tror också på att kärleken kan komma igen, även om det skulle ta slut mellan oss. Och det är jag så tacksam för. Cenneth har varit så modig och stark. Och vilket tålamod han har haft! Men det är väl det som är att älska någon?
Att deras kärlek hållit så länge (22 år) beror på att de tar hand om relationen och
ger utrymme för varandra, menar Mari.
– Vi har
ett väldigt levande förhållande, tar mycket på varandra och håller handen."
Hmm. Vid det här läget visste Mari redan att förhållandet var slut. Lägenheten såld/höll på att säljas, men hon gav intervju efter intervju där hon bedyrare att försäljning endast berodde på att barnen var stora och att hon och Cenneth inte längre behövde en så stor lägenhet för sig själva. I själva verket hade hon köpt en lägenhet enbart för sig själv en stenkast från den gamla lägenheten.. Vart Cenneth har flyttat vet ingen.
Jag förstår inte hur någon ids hålla på och ljuga när hon redan vid intervjutillfället måste ha insett att efter ett par månader skulle alla ändå få veta sanningen.
Men det kanske är inte första gången hon ljuger om deras förhållande?
En annan sak som också stack i ögonen att hon noggrant har sett till att varenda korvöre som kommer från hennes böcker hamnar i hennes egen ficka. Inget giftorättsgods här inte. Trots den stora kärleken och trots det hur mycket Cenneth har betytt för henne och hennes karriär - särskilt i början, så att hon vågade tro på sig själv som författare.
Hade det varit tvärtom dvs en framgångsrik manlig författare skulle ha sett till att frun inte får ett öre hade man betraktat honom som otrolig snål och ego. Men när rollfördelningen är tvärtom är det tydligen plötsligt helt i sin ordning att var och en får stå för sitt.
Sen till slut undrar jag om inte Mari ska snart komma ut ur garderoben.. hon kanske har hittat nya sidor av sig själv med tanke på den extremt nära vänskapen med en annan författare som hon kallar för sin "älskling"...