• 1
  • 2
2012-10-10, 20:18
Medlem
hornsgatans avatar
Vad vet vi om denna vackra varelse? Är det någon som har några smaskiga detaljer?
Nu har hon alla miljonerna för sig själv iaf.

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle15580344.ab
Citera
2012-10-10, 20:28
Medlem
ulvenas avatar
Jag är mycket förvånad över skilsmässan då hon alltid berättat i intervjuer hur mycket hennes man betyder för henne. Undrar vad som hänt?
Citera
2012-10-10, 20:35
Medlem
hornsgatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvena
Jag är mycket förvånad över skilsmässan då hon alltid berättat i intervjuer hur mycket hennes man betyder för henne. Undrar vad som hänt?

Kanske en liten affär vid sidan om?
Citera
2012-10-10, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvena

I slutet av juli detta år lät det så här:

"
– Min man har helat mig och fått mig att tro på kärleken. Och jag tror också på att kärleken kan komma igen, även om det skulle ta slut mellan oss. Och det är jag så tacksam för. Cenneth har varit så modig och stark. Och vilket tålamod han har haft! Men det är väl det som är att älska någon?

Att deras kärlek hållit så länge (22 år) beror på att de tar hand om relationen och ger utrymme för varandra, menar Mari.

– Vi har ett väldigt levande förhållande, tar mycket på varandra och håller handen."

Hmm. Vid det här läget visste Mari redan att förhållandet var slut. Lägenheten såld/höll på att säljas, men hon gav intervju efter intervju där hon bedyrare att försäljning endast berodde på att barnen var stora och att hon och Cenneth inte längre behövde en så stor lägenhet för sig själva. I själva verket hade hon köpt en lägenhet enbart för sig själv en stenkast från den gamla lägenheten.. Vart Cenneth har flyttat vet ingen.

Jag förstår inte hur någon ids hålla på och ljuga när hon redan vid intervjutillfället måste ha insett att efter ett par månader skulle alla ändå få veta sanningen.

Men det kanske är inte första gången hon ljuger om deras förhållande?

En annan sak som också stack i ögonen att hon noggrant har sett till att varenda korvöre som kommer från hennes böcker hamnar i hennes egen ficka. Inget giftorättsgods här inte. Trots den stora kärleken och trots det hur mycket Cenneth har betytt för henne och hennes karriär - särskilt i början, så att hon vågade tro på sig själv som författare.

Hade det varit tvärtom dvs en framgångsrik manlig författare skulle ha sett till att frun inte får ett öre hade man betraktat honom som otrolig snål och ego. Men när rollfördelningen är tvärtom är det tydligen plötsligt helt i sin ordning att var och en får stå för sitt.

Sen till slut undrar jag om inte Mari ska snart komma ut ur garderoben.. hon kanske har hittat nya sidor av sig själv med tanke på den extremt nära vänskapen med en annan författare som hon kallar för sin "älskling"...
Senast redigerad av sno 2012-10-10 kl. 21:53.
Citera
2012-10-11, 09:20
Medlem
hornsgatans avatar
I så fall är det bara att invänta ett frisyrbyte sen är saken biff.
Det är kul att generalisera...
Citera
2012-10-14, 12:54
Medlem
hornsgatans avatar
Är det ingen som har något smaskigt att berätta?
Citera
2013-03-27, 18:27
Medlem
Men oj, att denna tråd inte är längre. Såg precis henne i Coop medlemstidning, hon är ju hur snygg som helst
Citera
2013-12-21, 16:41
Medlem
Läste nu gamla inlägg från förra året, att hon pratade så fint om sitt äktenskap och sen plötsligt gick ut med sin skilsmässa. Jag råkar veta att hon hade haft ett förhållande med en annan i ett helt år när hon skilde sig.

Jag vet det här helt säkert. Har det från två olika källor som jag litar på, så jag vet att det är sant. Killlen som hon var ihop med är från Jönköping men han bodde i Warzawa för han hade nåt jobb där (som lärare tror jag). Dom hade alltså förhållande på distans med det var väldigt seriöst. Han vart helt knäckt när hon dumpade han. Vet inte exakt vad som hände, men det måste gått snabbt när hon träffade en annan, han som hon sen förlovade sig med.

Vet säkert att det är sant, att dom var ihop, för jag hörde om det redan förra året, alltså 2012. Min tjejkompis jobbar med ett hotell i Stockholm. Hon känner också killen från Jönköping och berättade att han och Marie Jungstedt bodde på hotellet massvis med gånger. Dom bodde på hotellet ofta och det syntes att dom vara kära, det var helt öppet. Min tjejkompis vart väldig förvånad när hon förlova sig med en helt annan snubbe, hon sa att dom vart på hotellet bara veckor innan dess.

Tycker alltid det är konstigt när kändisar pratar om sina privata liv. Varför vill dom göra det? Särskilt konstigt är det i alla fall när dom säger saker och det inte ens är sant. Vill dom måla upp nån bild av sig själva eller hur tänker dom?
Citera
2014-05-12, 23:41
Medlem
Jag har hört mer om killen, som jag skrev om tidigare och som hade ett förhållande med Marie Jungstedt i ett helt år. Han flyttade tillbaka till Sverige igen förra året när det tog slut hastigt och lustigt. Det måste gått snabbt när det tog slut, plötsligt var hon i alla tidningar med en annan kille. Brutal dumpning! Särskilt som dom hade varit ihop ett år men hållt det hemligt och diskret medans hennes skilsmässa gick igenom, av hänsyn till hennes ex-man och barn.

Konstigt att hon var så mycket i media för ett år sen, som rena dokusåpakändisen ett tag, sen har man inte sett nånting mer.

Det är ännu konstigare för jag vet att hon haft kontakt och fortsatt träffa den här killen. Trotts att hon alltså har gjort slut och är förlovad med nån annan. Hon bor ju i Spanien, men hon måste varit hemma i Sverige för ett par månader sen (i mars tror jag). Hon övertalade honom att träffas då. Vet att dom som är den här killens kompisar tjatade och tjatade på honom att strunta i henne, men han vill väl inte lyssna.

Knapig är hon i alla fall. Ska vi gissa att hon snart syns i tidningarna igen om hur otroligt lycklig hon är i sitt förhållande?
Citera
2019-05-25, 12:43
Medlem
Mari Jungstedt är singel igen.
För Nöjesbladet berättar den bokaktuella författaren om uppbrottet från Magnus Kjellin.
– Vi var glada, hade dejtat lite och hade det mysigt. Man kanske inte tillräckligt för att gå ut med det offentligt.

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...eken-holl-inte
Citera
2020-12-15, 17:16
Medlem
Nu är hon tydligen singel igen då hon har gjort slut med Jonas Storm.
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...ar-singel-igen
Citera
2020-12-15, 17:24
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Nu är hon tydligen singel igen då hon har gjort slut med Jonas Storm.
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...ar-singel-igen

"Olikheterna var för stora" vilken klyscha! , en relation handlar om att kompromissa och respektera varandras olikheter. Antar att Mari lider av Agneta Sjödin-syndromet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in