Ett ägg är ett foster. Att äta ett ägg är att äta en kyckling.
Det är som att säga jag äter inte människor med jag drar ut foster ur fittan på folk och äter dom.
Om du är riktig vegetarian så ska du inte äta ägg heller, annars har du bara dubbelmoral...
Ett ägg är ett foster. Att äta ett ägg är att äta en kyckling.
Det är som att säga jag äter inte människor med jag drar ut foster ur fittan på folk och äter dom.
Om du är riktig vegetarian så ska du inte äta ägg heller, annars har du bara dubbelmoral...
De ägg man köper på ica innehåller fan inga foster.
Din jämförelse skulle kanske funka lite bättre om du sörplade i dig mensblod från fittan snarare än drog ut foster och käkade.
Och tja.. i strikt mening är man väl inte vegeterian om man äter ägg eller mejeriprodukter.. men det är vanligt att många lacto-ovo-vegeterianer kallar sig för vegeterian.
De ägg man köper på ica innehåller fan inga foster.
Din jämförelse skulle kanske funka lite bättre om du sörplade i dig mensblod från fittan snarare än drog ut foster och käkade.
Och tja.. i strikt mening är man väl inte vegeterian om man äter ägg eller mejeriprodukter.. men det är vanligt att många lacto-ovo-vegeterianer kallar sig för vegeterian.
Exakt, men det gör de rätt ofta av rent praktiska skäl.
Jag funderar fan på att säga att jag äter kött, bara för att slippa tjafset.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!