2012-10-10, 13:46
Medlem
Hej allihopa!

Jag och min sambo letar lägenhet nu och har varit och tittat på en del lägenheter i aspudden/vinterviken. Torsten alms gata/Sigurd rings erik segersälls väg, eg mitt emellan örnsberg/aspudden... Nu undrar jag lite vad det är för typer som cirkulerar där..? Såg någon gammal avdankad alkis när vi var på väg därifrån och började fundera... Det finns ju "bättre" delar och "sämre" delar med alla områden och vill helst inte välja den "sämre" delen.

Vad har ni för uppfattning om området? Människorna?
Citera
2012-10-10, 13:56
Medlem
Shrink in spes avatar
Generellt sätt är det ett jättebra område att bo i. Det är lugnt, nära till stan och fina omgivningar.Även om jag tycker att husen i "Aspuddendelen" är lite finare än i Örnsberg är båda ställena bra att bo på. Jag tror inte att du kommer ångra dig.
Citera
2012-10-10, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shrink in spe
Generellt sätt är det ett jättebra område att bo i. Det är lugnt, nära till stan och fina omgivningar.Även om jag tycker att husen i "Aspuddendelen" är lite finare än i Örnsberg är båda ställena bra att bo på. Jag tror inte att du kommer ångra dig.

Tack så hemskt mkt för ditt snabba svar! Hoppas verkligen att vi kommer va nöjda om vi väljer aspis!
Citera
2012-10-10, 16:09
Medlem
xposures avatar
Bodde i Aspudden en dryg månad förra sommaren.
Riktigt skön stadsdel, väldigt lugn, kände mig aldrig otrygg när jag var där ute sent om kvällarna (vilket är väldigt ovanligt när jag befinner mig i storstäder. )
Skulle jag bo i Sthlm skulle jag lätt kunna tänka mig Aspudden.
Citera
2012-10-10, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xposure
Bodde i Aspudden en dryg månad förra sommaren.

Riktigt skön stadsdel, väldigt lugn, kände mig aldrig otrygg när jag var där ute sent om kvällarna (vilket är väldigt ovanligt när jag befinner mig i storstäder. )
Skulle jag bo i Sthlm skulle jag lätt kunna tänka mig Aspudden.

Okej tack för svar! skönt att höra! Framför allt när man är ute sen så vill man inte känna sig otrygg!
Citera
2012-10-10, 21:41
Medlem
mteds avatar
Områdena där kring Aspudden/Midsommarkransen/Telefonplan är generellt lugna och väldigt trevliga, även om jag personligen föredrar de två sistnämnda då jag gillar Fruängen-linjen bättre än Norsborgsditot. Ni lär i vilket fall inte bli missnöjda!
Citera
2012-10-10, 22:03
Medlem
Enda nackdelen jag kan komma på så här på rak arm är ju att åker du kommunalt så måste du åka med Bagdad express varenda gång du ska hem från stan eller in till stan.
Ladda upp med ficklampa och extra batterier om du vill se något på tunnelbanan och pepparspray till kvinnan

Annars är det bra områden.
Citera
2012-10-11, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unbannable
Enda nackdelen jag kan komma på så här på rak arm är ju att åker du kommunalt så måste du åka med Bagdad express varenda gång du ska hem från stan eller in till stan.
Ladda upp med ficklampa och extra batterier om du vill se något på tunnelbanan och pepparspray till kvinnan

Annars är det bra områden.

Hahaha humor!!
Citera
2012-10-13, 17:27
Medlem
MackaN^s avatar
Mycket fint område och lugnt område. Finns dock en pub vid Örnsbergs tunnelbana som lokala hjältar brukar cirkulera kring men detta är absolut inget man märker av. Jag föredrar Örnsberg då närheten till vatten och Vinterviken överväger de få nackdelar som finns.

Det finns självklart en del alkoholister men 70% av människorna är barnfamiljer och resten är vanliga arbetande 60-talister.
Citera
2012-10-13, 17:28
Medlem
MackaN^s avatar
Dubbelpost
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in