• 1
  • 2
2012-11-02, 16:36
Medlem
Soapbars avatar
Så nu har jag fått tummen ur och köpt Göteborgs Rapé White Portion. Har hållit på i en vecka ungefär och det fungerar ganska bra. Snuset avger ju en viss vätska när man snusar (den "rinner") och så fort jag sväljer det så bränns det i halsen. Är det meningen att man ska spotta ut det eller ska man bara svälja och gilla läget, så vänjer man sig efter ett tag?
Citera
2012-11-02, 16:52
Medlem
gubbfanskapets avatar
Jag ser ingen anledning i att börja med nå kärringsnus, köp en dosa general orginal och testa. Gillar du inte det så har du inte gått miste om så mycket. Gillar du det så kan du testa andra märken och välja den du tycker är bäst. Sen kan du testa lös, det kan vara lite jobbigt i början men du vänjer dig vid att det rinner osv.
Citera
2012-11-02, 16:55
Medlem
gubbfanskapets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soapbar
Så nu har jag fått tummen ur och köpt Göteborgs Rapé White Portion. Har hållit på i en vecka ungefär och det fungerar ganska bra. Snuset avger ju en viss vätska när man snusar (den "rinner") och så fort jag sväljer det så bränns det i halsen. Är det meningen att man ska spotta ut det eller ska man bara svälja och gilla läget, så vänjer man sig efter ett tag?
Nej spotta inte ut, du vänjer dig snabbt och snart kommer du tycka att det är trevligt när det rinner det gör jag iallafall fast jag känner inte att bränns i halsen längre, det är borta sedan länge.
Citera
2012-11-02, 17:03
Medlem
Soapbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbfanskapet
Nej spotta inte ut, du vänjer dig snabbt och snart kommer du tycka att det är trevligt när det rinner det gör jag iallafall fast jag känner inte att bränns i halsen längre, det är borta sedan länge.
Skönt att höra. Känner mig som en jävla bondlurk när man går runt och spottar brunt...
Citera
2012-11-02, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wosp
Men On Topic.
Din första dosa så skulle jag rekommendera något billigt. Testa med Kaliber White. Efter det om du känner att du vill köra vidare så tycker jag att du kan testa en dosa General White och efter det kanske testa någon orgenal dosa.

Börjar man med kaliber white så är nog risken jävligt stor att man aldrig snusar mer. Urk
Citera
2012-11-02, 21:44
Medlem
Kan bara rekommendera General, en annan sak också, White versioner brukar faktiskt smaka mycket sämre än vanliga portioner. Testa en General Portion, rinner den för mycket testa General White.
Rapé smakar Papier-maché, med en touch av barr. Urk!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in