2012-10-10, 08:37
Medlem
Bibers avatar
Hejsan, har varit tillsammans med en tjej nu i ungefär 4 månader, allt funkar bra och vi trivs ihop, kan se en stabil framtid etc.
Då jag hade egen lägenhet när vi träffades och hon fortfarande bodde hemma så föll det ju ganska naturligt att vi spenderade mesta delen av tiden hos mig och de senaste månaderna har det mer eller mindre känts som att vi bor ihop, med reservationen för delad ekonomi och att underhållande av lägenheten har legat lite mer i mitt ansvar då det är min.

Nu har hon fått egen lägenhet och ska flytta hemifrån, och det är nu det uppstår problem, eller snarare lite frågeställningar i bådas huvuden, hur man bör gå tillväga?

Vi är redo att flytta ihop men båda är ganska överens om att det är bra att hon får prova o bo själv ett tag först.
Lägenheterna ligger ca 2,5 Km från varandra stadsmiljö.

Om någon har varit i liknande situation att ni gått från att varit Sambo till särbos, hur har ni löst det? Varannan vecka hos den ena?
Vi vill ju inte ses mindre än vad vi nu gör, vilket är varje dag så generella tips på hur du fick det att flyta på lite bättre i vardagen uppskattas
Citera
2012-10-10, 08:48
Medlem
jaget84s avatar
Jag kan väl tycka personligen att det är skönt att få sakna den man älskar, längtan efter varandra men än bara när man är från varandra på jobbet är underbar.. En frågeställning jag har är man självplågare för att man vill sakna personen, känna längtan och den obeskrivliga värken i hjärtat? haha
Citera
2012-10-10, 09:21
Medlem
Personligen så tycker jag det är lagom att man ses typ 4ggr/vecka. Vi hänger oftast hemma hos mig eftersom min lägenhet (i min mening iaf) är trevligast. :P Det blir väl 75% hos mig och 25% hos henne.

Ni bor otroligt nära varandra så ser det inte som att ni kommer få något problem direkt..

Egentligen borde hon hyra ut lägenheten i andra hand så kan hon bo hos dig istället och ni båda spara pengar, men så gör man ju inte i individualisternas depressiva mecka.

Ni kan köra som en generell regel att den som ni är hemma hos planerar maten. Det brukar jag göra.
Så betalar man för mat och planerar den i "utbyte" mot att vi hänger mer hos mig. Laga kan man göra tillsammans, det är ännu en liten detalj som gör det trevligare att ha flickvän.
Senast redigerad av leo135 2012-10-10 kl. 09:23.
Citera
2012-10-10, 12:01
Medlem
Bibers avatar
Bra svar hittills Jo det är ju de, och då hennes hyra ligger runt 4500 så tycker hon att det känns så onödigt att ha den om vi i slutändan skulle vara hos mig, även om det bara i genomsnitt skulle vara halva tiden, då är det helt plötsligt ganska dyrt för den tiden hon kan utnyttja den. Men man kanske inte ska tänka på det sättet.

Som det är nu så trivs vi ju med att sova med varandra varje natt, även om man vissa dagar bara hinner ses 2-3 timmar på kvällen, om man är i två separata lägenheter känns det som att risken blir att kommer jag hem säg kl 9 på kvällen och vet att jag ska upp o jobba kl 6, inte orkar jag då ta cykeln i iskalla natten för att sova där och ha det lite bökigare och komma till jobbet. Även om det säkert skulle ske så känns det som att man bara gör det jobbigare för sig själv genom att genomgå detta, lite som att välja en brud som bor distans :P
Citera
2022-02-09, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biber
Bra svar hittills Jo det är ju de, och då hennes hyra ligger runt 4500 så tycker hon att det känns så onödigt att ha den om vi i slutändan skulle vara hos mig, även om det bara i genomsnitt skulle vara halva tiden, då är det helt plötsligt ganska dyrt för den tiden hon kan utnyttja den. Men man kanske inte ska tänka på det sättet.

Som det är nu så trivs vi ju med att sova med varandra varje natt, även om man vissa dagar bara hinner ses 2-3 timmar på kvällen, om man är i två separata lägenheter känns det som att risken blir att kommer jag hem säg kl 9 på kvällen och vet att jag ska upp o jobba kl 6, inte orkar jag då ta cykeln i iskalla natten för att sova där och ha det lite bökigare och komma till jobbet. Även om det säkert skulle ske så känns det som att man bara gör det jobbigare för sig själv genom att genomgå detta, lite som att välja en brud som bor distans :P

Enligt den statistik jag fått till mig så är slutet 98% säkert.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in