Hejsan, har varit tillsammans med en tjej nu i ungefär 4 månader, allt funkar bra och vi trivs ihop, kan se en stabil framtid etc.
Då jag hade egen lägenhet när vi träffades och hon fortfarande bodde hemma så föll det ju ganska naturligt att vi spenderade mesta delen av tiden hos mig och de senaste månaderna har det mer eller mindre känts som att vi bor ihop, med reservationen för delad ekonomi och att underhållande av lägenheten har legat lite mer i mitt ansvar då det är min.
Nu har hon fått egen lägenhet och ska flytta hemifrån, och det är nu det uppstår problem, eller snarare lite frågeställningar i bådas huvuden, hur man bör gå tillväga?
Vi är redo att flytta ihop men båda är ganska överens om att det är bra att hon får prova o bo själv ett tag först.
Lägenheterna ligger ca 2,5 Km från varandra stadsmiljö.
Om någon har varit i liknande situation att ni gått från att varit Sambo till särbos, hur har ni löst det? Varannan vecka hos den ena?
Vi vill ju inte ses mindre än vad vi nu gör, vilket är varje dag så generella tips på hur du fick det att flyta på lite bättre i vardagen uppskattas