Tänkte en del på det, alltså när en tråd dör. Kom fram till två saker. Ett en jädra massa människor har läst igenom det här så många gånger och svarat och läst exakt samma saker. Två Så allt vi tänker har ett kollektivt samband. Tre. Läs igen.
Ibland när jag läser ett inlägg från typ 2009 och ser att den gröna lampan under användarnamnet lyser så brukar jag tänka att någonstans i världen sitter en person med en dator och kollar på flashback, och för tre år sen satt samma person vid samma eller en annan dator och kollade på samma sida, läste en tråd, tänkte en tanke och bestämde sig för att skriva ner den. Tre år senare hittar jag den här tanken, plockar upp den och tittar på den ett tag innan jag rusar vidare i cyberrymden. Personen med datorn har ingen aning om detta, han kanske inte ens kommer ihåg att han tänkt tanken. Vem vet, kanske sitter det någon just nu och läser tankar av L.A. från våren 2010...
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!