2012-10-09, 18:49
Medlem
Jag har 12 GB ram på min dator, men ser att när min dator arbetar som mest, (BF3, Itunes, Skype, Steam, Origin mm igång), så är det fortfarande kring 6-7 GB RAM minne som inte används enligt Resursövervakaren, utan är "allokeringsbart" vad fan det nu betyder. Mitt BF3 har börjat lagga satan pga detta, även när jag har alla "onödiga" program nedstängda. Hur ska jag göra för att BF3 tar lite mer "kräm" från mina RAM-minnen så att processorn inte arbetar på totalt fullvarv varje gång jag lirar? (Har en i5a som ligger på kring 92-98% kapacitet konstant under spelande). Fattar knappt själv vad jag pratar om, vill bara att BF3 ska sluta lagga.

Har GTX570 om det säger nåt
Citera
2012-10-09, 19:20
Medlem
cannaBes avatar
Att du har 6-7GB ledigt minne bidrar sällan till att det laggar när du spelar. Du vill inte att din dator ska använda allt RAM-minne, du vill att den ska använda så lite som möjligt.

På vilket sätt "laggar" det när du spelar? "Hackar" grafiken eller får du fördröjningar i själva spelet så att dina skott inte träffar osv?
Citera
2012-10-09, 19:30
Medlem
Ja alltså det hackar, fryser till i några halvsekunder till och från, skitirriterande. Datorn får ju bara typ 50 mb ledigt kvar enligt resursövervakaren som minst, kan man inte på något sätt göra så att får mer ledigt eller måste jag köpa mer ram? Hur ska jag göra för att fanskapet ska sluta lagga? Det är inget fel på anslutningar och dylikt iaf, har bra ping, kan ansluta utan problem och annat så...
Citera
2012-10-11, 09:53
Medlem
Gh0steds avatar
Du kan inte få processorn att använda mindre resurser genom att använda mer RAM, dessa har inget samband på det sätt du tror.
Jag är rädd att du har missuppfattat det hela.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in