• 1
  • 2
2012-10-08, 23:04
Medlem
finns det?
Citera
2012-10-08, 23:13
Medlem
jakobss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klmnopq
finns det?

har inte överdrivet mycket kunskap av sömntabletter men förra sommaren sov jag över hos mina kära morföräldrar en natt. hade svårt att sova pga huvudvärk så jag gick upp och letade i badrummet efter några sömntabletter och hittade en ask som min morfar fått med sig hem från Spanien (han är läkare). På asken stod det Dormidina och sökte upp det.

Slängde i mig ett par st, meckade upp en holk som jag rökte och därefter bums i säng. Ca 40 min efter intag blev jag otroligt varm i kroppen och mådde mycket bra. huvudvärken borta, somnade gott och vaknade otroligt utvilad. Verkar vara narkotikaklassade dock, Doxylamine är det verksamma ämnet

http://www.dormidina.co.uk/store/sle...ts/prod_2.html
Citera
2012-10-08, 23:20
Medlem
E507s avatar
Citat:
finns det?

Finns många beroende på symptom och syfte.

Det finns bara en sak med psykiatrin som du kan va säker på och det är att sova det kan dom få dig att göra vad som krävs är en annan sak. Detta är som sagt det enda de kan lyckas 100% med.
Citera
2012-10-08, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jakobs
har inte överdrivet mycket kunskap av sömntabletter men förra sommaren sov jag över hos mina kära morföräldrar en natt. hade svårt att sova pga huvudvärk så jag gick upp och letade i badrummet efter några sömntabletter och hittade en ask som min morfar fått med sig hem från Spanien (han är läkare). På asken stod det Dormidina och sökte upp det.

Slängde i mig ett par st, meckade upp en holk som jag rökte och därefter bums i säng. Ca 40 min efter intag blev jag otroligt varm i kroppen och mådde mycket bra. huvudvärken borta, somnade gott och vaknade otroligt utvilad. Verkar vara narkotikaklassade dock, Doxylamine är det verksamma ämnet

http://www.dormidina.co.uk/store/sle...ts/prod_2.html

verkar lite komplicerat, är mer ute efter nåt man kan få på recept här i sverige.
Citera
2012-10-08, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E507
Finns många beroende på symptom och syfte.

Det finns bara en sak med psykiatrin som du kan va säker på och det är att sova det kan dom få dig att göra vad som krävs är en annan sak. Detta är som sagt det enda de kan lyckas 100% med.

jo sova kan de få mig att göra men jag vägrar gå med på vad som helst. nozinan t.ex. vägrar jag ta.

jag vill somna fort, det är det absolut viktigaste. sen är det väl bra om jag sover nog länge också och inte vaknar efter ett par timmar. har ätit stilnoct ganska länge nu och de funkar inte så bra eftersom jag inte gör uppehåll.
Citera
2012-10-08, 23:43
Medlem
E507s avatar
Citat:
jo sova kan de få mig att göra men jag vägrar gå med på vad som helst. nozinan t.ex. vägrar jag ta.

jag vill somna fort, det är det absolut viktigaste. sen är det väl bra om jag sover nog länge också och inte vaknar efter ett par timmar. har ätit stilnoct ganska länge nu och de funkar inte så bra eftersom jag inte gör uppehåll.

Svårt att säga utan att veta mer, men du skulle ju kunna prova nitrazepam (mogadon) det bör du sova bra på om stillisar funkat tidigare eller så kanske lite diazepam räcker det kickar ju in fort. men skulle inte det räcka så nån neuroleptika i lågdos för att boosta mogadonet/stess så Ska du fan sova annars kanske du borde överväga mer drastiska åtgårder.
Senast redigerad av E507 2012-10-08 kl. 23:46.
Citera
2012-10-08, 23:48
Medlem
karatekung90s avatar
kom över en flaska Theralen och jag tog nog ite mer än dubbel dos och sov min bästa sömn någonsin. vaknade typ 2 dygn senare
Citera
2012-10-08, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karatekung90
kom över en flaska Theralen och jag tog nog ite mer än dubbel dos och sov min bästa sömn någonsin. vaknade typ 2 dygn senare

theralen har jag hemma men hatar baksmällan dan efter, fungerade kanske när jag var yngre men inte nu när jag måste upp varje morgon och ta hand om diverse saker.
Citera
2012-10-08, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E507
Svårt att säga utan att veta mer, men du skulle ju kunna prova nitrazepam (mogadon) det bör du sova bra på om stillisar funkat tidigare eller så kanske lite diazepam räcker det kickar ju in fort. men skulle inte det räcka så nån neuroleptika i lågdos för att boosta mogadonet/stess så Ska du fan sova annars kanske du borde överväga mer drastiska åtgårder.

har 10 mg diazepam som ångestlindrande och det funkar sådär, tror inte jag kan sova på det. nitrazepam har jag aldrig prövat, skriver läkarna ut det nuförtiden?

äter abilify men den blir man väl piggare av. seroquel hade jag tidigare, blev lite trött av den.

vill bara somna fort så att jag slipper all ångest och alla självdestruktiva saker.

läkartid nästa vecka.
Citera
2012-10-09, 00:12
Medlem
E507s avatar
Citat:
har 10 mg diazepam som ångestlindrande och det funkar sådär, tror inte jag kan sova på det. nitrazepam har jag aldrig prövat, skriver läkarna ut det nuförtiden?

äter abilify men den blir man väl piggare av. seroquel hade jag tidigare, blev lite trött av den.

vill bara somna fort så att jag slipper all ångest och alla självdestruktiva saker.

läkartid nästa vecka.

om du har stess utskrivet redan och har/haft stilnoct så borde inte mogadon vara nått problem.

Det som hade funkat hade varit 5-10mg stess ihop med seroquel det somnar de flesta på.Hade även varit bra ångest lindring såväl kväll som dag.

För felet med mogadon är att det är inte så spec snabb insomning ca 1-1,5h, men om man planerar lite och vet när man ska gå och lägga sig så kan man ju ta tabletten och vara uppe tills man känner att det är dags att sova. kräver lite disciplin bara för risken är att man börjar "må bra" en stund då och blir kvar vaken lite för länge. Pratar av egen erfarenhet då jag haft mogadon.
Citera
2012-10-09, 00:16
Medlem
[quote=E507]om du har stess utskrivet redan och har/haft stilnoct så borde inte mogadon vara nått problem.

Det som hade funkat hade varit 5-10mg stess ihop med seroquel det somnar de flesta på.Hade även varit bra ångest lindring såväl kväll som dag.

För felet med mogadon är att det är inte så spec snabb insomning ca 1-1,5h, men om man planerar lite och vet när man ska gå och lägga sig så kan man ju ta tabletten och vara uppe tills man känner att det är dags att sova. kräver lite disciplin bara för risken är att man börjar "må bra" en stund då och blir kvar vaken lite för länge. Pratar av egen erfarenhet då jag haft mogadon.[/QUOTE

1-1,5 h är länge, stilnoct funkar bra för mig eftersom det verkar så fort.
seroquel igen kanske vore en bra idé, mer stesolid behöver jag i alla fall. men men, läkaren bestämmer.
Citera
2012-10-09, 12:18
Medlem
Spliffmeisters avatar
Halcion är din vän..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto