2012-10-08, 21:16
Medlem
Båda skrivarna fungerade innan jag köpte en ny bläckpatron. Nu blinkar lampan att bläcket fortfarande är slut. Det står även på patronen att den skall passa 840c och på nordicink står det även att de är kompatibla till 940c.

Båda skrivarna fungerade 2 dagar innan så de bör fungera med allra största sannolikhet.

Jag har torkat patronerna så att det inte ska bli kortslutning flera gånger nu utan resultat.
Går det att felsöka på något sätt eller ska jag behära en ny patron från nordic ink?

Mvh
Citera
2012-10-08, 21:31
Medlem
Hade samma problem. Kolla så att du tagit bort papperet på patronen, finns ibland nån liten lapp...
Skaka patronen lite försiktigt.
Andas djupt och prova sätta i den några gånger. Ofta är man ivrig o då brukar det inte gå så bra. Iaf för mig. Lycka till!
Citera
2012-10-08, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tix77
Hade samma problem. Kolla så att du tagit bort papperet på patronen, finns ibland nån liten lapp...
Skaka patronen lite försiktigt.
Andas djupt och prova sätta i den några gånger. Ofta är man ivrig o då brukar det inte gå så bra. Iaf för mig. Lycka till!

Har gjort och testat allt som du skriver utan framgång..
Citera
2012-10-09, 14:53
Medlem
Så ingen har haft detta problemet innan mig? Eller åtminstone någon som har lite koll på gamla skrivare?
Citera
2012-10-11, 13:45
Medlem
Jag fick en ny skrivarpatron igår och har alltså en ny i varje skrivare men båda blinkar att bläcket är slut...

Skrivarna fungerade innan jag bytte så jag är väldigt förvirrad här.. Vad ska jag göra?
Citera
2012-10-11, 15:59
Medlem
PeterNosters avatar
Fick aldrig igång min nya till HP920C och det är tydligen samma patroner du har.

Skulle kanske gjort så här istället på den gamla som funkade:
http://www.youtube.com/watch?v=Z2RM7Smai-k

Har du kört Cartridge Cleaning Process som de säger i denna video?

Edit:
Själva skrivhuvudet är ju nytt för varje kassett men kontakterna i printern kan ju behöva lite rengöring.
Senast redigerad av PeterNoster 2012-10-11 kl. 16:05.
Citera
2012-10-11, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Fick aldrig igång min nya till HP920C och det är tydligen samma patroner du har.

Skulle kanske gjort så här istället på den gamla som funkade:
http://www.youtube.com/watch?v=Z2RM7Smai-k

Har du kört Cartridge Cleaning Process som de säger i denna video?

Edit:
Själva skrivhuvudet är ju nytt för varje kassett men kontakterna i printern kan ju behöva lite rengöring.

Testat det redan... :/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in