2013-01-31, 10:27
Medlem
TR har nu satt ut datum för huvudförhandling i målet. Planerade dagar är 7 feb, 11 feb, 12 feb och 15 feb, alla dagar kl 09.00-16.00.
Citera
2013-01-31, 10:37
Medlem
Oculuss avatar
Kan åklagaren tycka att det är förmildrande att TW varit utsatt för MJ´s övergrepp?
Det verkar ju rätt klart i fup att hon tog med grabbarna för att hålla MJ i schack.
MJ hade säkert förtjänat ett kok stryk eller två , men hursom borde väl ändå TW gjort sig skyldig till både det ena och det andra den kvällen dom åkte dit.
Citera
2013-01-31, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oculus
Kan åklagaren tycka att det är förmildrande att TW varit utsatt för MJ´s övergrepp?
Det verkar ju rätt klart i fup att hon tog med grabbarna för att hålla MJ i schack.
MJ hade säkert förtjänat ett kok stryk eller två , men hursom borde väl ändå TW gjort sig skyldig till både det ena och det andra den kvällen dom åkte dit.

Njae, det kan jag inte tänka mig. Det vore tjänstefel. Här har de sådant övertag att det knappast är aktuellt. Finns inget i lagboken som säger att det är förmildrande med hämnd, och inte i praxis heller. Däremot om det rört sig om ett pågående brott eller liknande och hon då t. ex brukat våld för att försvara sig eller avstyra det hade det kunnat vara det. Herrarna GM säger ju inget i förhör och har ju inte varit hos BO den aktuella kvällen, enl dem själva, så TW är ju egentligen den enda som styrker det = hon är viktig för åklagaren för att få GM fällda.
Citera
2013-01-31, 11:05
Medlem
Oculuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roughtuoube
Njae, det kan jag inte tänka mig. Det vore tjänstefel. Här har de sådant övertag att det knappast är aktuellt. Finns inget i lagboken som säger att det är förmildrande med hämnd, och inte i praxis heller. Däremot om det rört sig om ett pågående brott eller liknande och hon då t. ex brukat våld för att försvara sig eller avstyra det hade det kunnat vara det. Herrarna GM säger ju inget i förhör och har ju inte varit hos BO den aktuella kvällen, enl dem själva, så TW är ju egentligen den enda som styrker det = hon är viktig för åklagaren för att få GM fällda.

Ah.. då är jag med, tänkte inte på det.. tack
Citera
2013-02-01, 00:19
Medlem
Metrioids avatar
Detta tycker jag verkar riktigt knepigt. TW åker till BO för att hämta saker och får inte med sig nånting därifrån.
"Förhör med Willén, THERESIA Sita Simone; 2012-10-23 14:37 diarienr: 1400-K170081-12" Hon berättar att hon inte trodde att det skulle bli så här, det hon var mest ute med detta var för att visa Mikael att hon kan också. Hon ville hämta saker och hon ville även känna lite makt gentemot Mikael. Då hon var vid Mikael så sade hon att hon inte ville ha hans saker."

SIDA 223 och 224 i FUP

Nån som håller med ?????
Citera
2013-02-01, 00:25
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metrioid
Detta tycker jag verkar riktigt knepigt. TW åker till BO för att hämta saker och får inte med sig nånting därifrån.
"Förhör med Willén, THERESIA Sita Simone; 2012-10-23 14:37 diarienr: 1400-K170081-12" Hon berättar att hon inte trodde att det skulle bli så här, det hon var mest ute med detta var för att visa Mikael att hon kan också. Hon ville hämta saker och hon ville även känna lite makt gentemot Mikael. Då hon var vid Mikael så sade hon att hon inte ville ha hans saker."

SIDA 223 och 224 i FUP

Nån som håller med ?????
Hon verkar inte vara den vassaste kniven i lådan. Milt sagt.

Från sida 218:
Förhörsdatum
2012-10-23
"Theresia FÖRNEKAR brott
Therese inleder med att prata om den situation av våld och hot som Mikael
Johansson utsatte henne för under den tid de två hade ett förhållande.
Hon beskriver att hon under denna tid haft funderingar över att själv döda
Mikael. Hon har aldrig vågat göra något sådant. Han skulle inte må dåligt om
han var död utan han skulle må dåligt om han blev förnedrad. Hade han gått på
henne nu så hade hon hyrt negrerna."

För mig verkar det som att hon på riktigt ser sig själv som helt oskyldig. Annars skulle man ju inte vara så här ärlig. Hon säger ju rakt ut att hon skulle ha anlitat fem negrer som skulle straffknulla BO om denne hade "gått på henne" vid den tidpunkten.
Citera
2013-02-01, 06:18
Medlem
Har jag inte sett detta på film? Äldre kvinna blir vän med yngre man som hon sedan arbetar in ett hat över tid genom att berätta alla vidrigheter som hennes man gjort mot henne. Pojken hittar då en medkumpan för att ha ihjäl mannen varefter kvinnan förnekar egen inblandning och anger pojken.
Citera
2013-02-01, 11:45
Medlem
Någon som vet vart vitnessmålen från grannarna finns?
Hörde att de skulle finnas på flashback (känns konstigt...) men tacksam för svar!
Citera
2013-02-01, 11:48
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goddamnitbru
Någon som vet vart vitnessmålen från grannarna finns?
Hörde att de skulle finnas på flashback (känns konstigt...) men tacksam för svar!
Det finns i FUP som kan laddas ner via detta inlägg. Se innehållsförteckningen för att hitta önskat förhör.
Citera
2013-02-01, 14:34
Medlem
drunknars avatar
Passar på att varna känsliga själar för obehagliga obduktionsbilder i fup.
Detta känns som ett livstidsmord med tortyrinslag. Dildo, hammare, knivar osv.
Senast redigerad av drunknar 2013-02-01 kl. 14:36.
Citera
2013-02-01, 14:50
Medlem
Oculuss avatar
Dildon kan inte ränkas in i tortyren, det står i fup att han gillade den... tror iof det andra heller heller kan räknas som tortyr, sexlek som gick överstyr om man får tro hans tidigare bedrifter han gillade väl lite hårda tag?
Citera
2013-02-01, 14:54
Medlem
drunknars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oculus
Dildon kan inte ränkas in i tortyren, det står i fup att han gillade den... tror iof det andra heller heller kan räknas som tortyr, sexlek som gick överstyr om man får tro hans tidigare bedrifter han gillade väl lite hårda tag?

Tja om man ska tro på T´s historia så gillade han att våldta henne analt men själv hade han bögfobi och var tydligen livrädd att få något uppkört i röven.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in