2012-10-25, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Metrioid
Kan det vara ett svepskäl för att kunna omhäkta GM i brist på bevis???? Lägga in nån saftig detalj som gör det enklare att ha kvar dem i häktet, annars hade dem väll redan väckt åtal.

Det tror jag inte, snarare tvärtom. GM har antagligen lämnat så tydliga uppgifter om vad som hände att man helt enkelt har bevis för att kvinnan kan anhållas, och troligen häktas, för stämpling.
Citera
2012-10-25, 19:58
Medlem
Vad sjukt! Micke, som tidigare jobbade på ett företag som heter GP Ställningar i Uddevalla var en bra kille egentligen! Hade dock haft det kämpigt den sista tiden... Fruktansvärt tråkigt! Må du vila i frid Micke...
Citera
2012-10-25, 21:33
Medlem
Metrioids avatar
Är det så att psykfall som Schneider kan få mildare dom om det skulle visa sig att mordet var stämplat???
Citera
2012-10-25, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Metrioid
Är det så att psykfall som Schneider kan få mildare dom om det skulle visa sig att mordet var stämplat???

Det kan jag inte tänka mig. Om han har tagit livet av en annan människa är det ju inte en förmildrad omständighet bara för att han ev. gjort det å en annan persons vägnar. Jag skulle snarare säga att det är större chans att påföljden blir strängare om åklagaren kan bevisa stämpling för mord eftersom GM då med största sannolikhet kan dömas just för mord - i annat fall kanske det "bara" stannar vid vållande till annans död eller liknande.
Citera
2012-10-25, 22:10
Medlem
daggeman10s avatar
Bild/namn på exet?
Citera
2012-10-25, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daggeman10
Bild/namn på exet?

Gissar på Theres*a Will*n
Citera
2012-10-26, 06:32
Medlem
Ett överlagt mord ger väl ofta livstid bakom parallellstängerna. Särskild med det gedigna register DS har bakom sig.
Citera
2012-10-26, 09:02
Medlem
Metrioids avatar
http://bohuslaningen.se/nyheter/sverige/1.1813616-kvinna-anhallen-for-mordanstiftan

" - Obduktionen av mannen visar på skador som uppkommit innan han fick sina brandskador, säger Haraldsson till TT."
Citera
2012-10-26, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roughtuoube
Gissar på Theres*a Will*n
Vilket kan hennes motiv vara till anstiftan till mordet?
Citera
2012-10-26, 10:38
Medlem
Metrioids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Speedygonza

Tycker det är ganska tydligt här.. HÄMD (oskadliggöra hotet), men jag tror inte att mord var syftet.
Citera
2012-10-26, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Speedygonza

Hennes motiv kan väl t. ex vara att hon är irriterad över det som BO, enl dom från förra året, utsatt henne för under väldigt lång tid. Dessutom avslutades en tvist i TR i aug i år avseende vårdnaden av barnen, som hon iofs fick ensam vårdnad om. Herregud, stackars barn...
Citera
2012-10-26, 13:12
Medlem
Omhäktning idag. EH har tagit sitt förnuft tillfånga och gott med på att kvarsitta i häkte utan förhandling. DS däremot har krävt förhandling idag och motsätter sig omhäktning. TW har häktningsförhandling imorgon lördag. Även hon är misstänkt på sannolika skäl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in