Flashback bygger pepparkakshus!
2012-10-08, 17:33
Medlem
Hejsan! Har köpt följande Tiger handskar: http://shop.tigerofsweden.com/se/item/swindel-leather-gloves-t46797004/?t_type=src&t_type=cat

Dock är de lite för små, kvinnan i butiken sa att de skulle töjas ut med tiden och forma sig efter handen. De är förövrigt i fårskinn.

Stämmer detta eller bör jag lämna tillbaka dem och köpa en storlek större?

EDIT: Snabb fråga, vilka är snyggast? Samma pris, samma märke:
Alt.1: http://shop.tigerofsweden.com/se/item/swindel-leather-gloves-t46797004/?t_type=src&t_type=cat

Alt.2: http://shop.tigerofsweden.com/se/item/gloover-leather-gloves-t46797006/?t_type=src&t_type=cat

Tack!
Senast redigerad av Carl-FilipW 2012-10-08 kl. 17:39.
Citera
2012-10-08, 18:55
Medlem
Jag skulle rekommendera dig att inte köpa Tiger alls. Kvalitén på deras produkter motsvarar inte prislappen. Men för att svara på din fråga så ja de töjer sig.

Jag köpte ett par handskar från Hestra i rådjursskinn till min far i julklapp förra året. För ungefär samma slant. Med avsevärt bättre kvalité än Tiger.
Senast redigerad av amandaa- 2012-10-08 kl. 19:25.
Citera
2012-10-09, 22:12
Medlem
Tack för ditt tips! Dock är jag väldigt nöjd med modellen och kommer därför inte lämna tillbaka dem.

Dock, de är lite tighta just vid undersidan av handen, speciellt när jag spretar ut fingarna. Kommer de att töjas ut eller bör jag ha en storlek större?
Citera
2012-10-09, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-FilipW
Tack för ditt tips! Dock är jag väldigt nöjd med modellen och kommer därför inte lämna tillbaka dem.

Dock, de är lite tighta just vid undersidan av handen, speciellt när jag spretar ut fingarna. Kommer de att töjas ut eller bör jag ha en storlek större?

Skinn töjer sig. Det är svårt att säga exakt hur mycket när man inte ser hur tajt det sitter.
Citera
2012-10-10, 03:46
Medlem
Barc0s avatar
Köp rätt storlek direkt. Så tighta behöver dom inte sitta.
Citera
2012-10-10, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barc0
Köp rätt storlek direkt. Så tighta behöver dom inte sitta.

Håller med. Köp rätt storlek direkt istället. Så jävla mycket töjjer de sig inte. Det är som att köpa jeans där du precis kan knäppa kappen och hoppas på att de kommer töjjas = de kommer fortfarande vara obekväma.

Förövrigt tycker jag tiger är jävligt bra. Deras design faller mig i smak och jag har inte haft något problem när det kommer till kvalité på deras produkter.
Citera
2012-10-11, 16:32
Medlem
flashgrenades avatar
Fick ett par tiger läderhandskar i julklapp, dessa var dock lite trånga i början med sitter fint nu!
Sålänge dom är bara lite för små så är det inga bekymmer, men annars byt.

Alternativ två var helt klart snyggast
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in