Citat:
Ursprungligen postat av zeros123
Varfr finns vi?
Varfr lever du/jag?
Varfr lever vi livet?
Varfr ldras vi och livet tar slut?
Alla lever vi vra egna liv och bara lever p, livet flytter p. Alla gr vi samma saker. Vi bara gr det utan att frst varfr vi gr det.
Jag vill bara veta era sikter om dessa frgor, livet knns typ meningslst, alla r vi djur som bara lever p, knns s efterblivet, utan att tnka p varfr, vi bara gr det. Vi lever efter reptilhjrnan om man sger s.
Varfr vi finns r komplex frga... 'gud' skapade oss som folk sger. Vi 'utvecklades' som folk sger. Jag sger med full rlighet om att vi bara kom till fr att vi r vackra varelser men under senaste ren vittnar vi oss mer och mer.
Varfr vi lever tillsammans r fr att vi vill inte slnga bort chansen med att har det bra. Inom min sikt s kommer nsta liv om man nu s kommer och har s kommer det vara mycket bttre eller mycket smre... det r inte vrt med att frska men om man har nog positiva tankar om livet s ja det r drfr vi lever annars.
Varfr vi ldras och livet tar slut kan vara p grund av att du eller jag r som en bok. Du/jag r boken och boken har alltid slut och ja sagan slutar fr jag eller du.
Min sikt om dina frgor, OP, r magnifika. Dom var inte s ltta och svara p men det var dom som jag kom p. Frmodligen nsta dag, nsta mnad eller nsta r s kommer jag fram med mer bttre svar men ja vi mnniskor r lyckade med att vara mnniskor. Det finns folk som inte accepterar de det som man har ftt men vi r lyckade annars. Tnkt dig om du fddes som en annan som till exempel hund, katt eller s... man har det inte trevligt om hur lget ser ut.
Jag beklagar om att svaren som jag har skrivit inte lter s elegant men jag frskte.... rligt!
/Gromorion