Flashback bygger pepparkakshus!
2012-10-08, 15:08
Medlem
Sumpanstumpans avatar
I april råkade jag för första gången ut för att det inte gick att få igång datorn. Har en HP laptop, ca 5 år, och deras lila startsida flashar upp kanske var 15e sekund. Har fått igång datorn genom att stoppa den och göra startförsök några gånger efter varandra. Detta har hänt kanske 5 gånger sedan april. Sedan två veckor får jag inte ens igång den på detta sätt - den visar t o m den lila startsidan oftare. Ett par kompisar har försökt spåra felet men säger att det är svårt eftersom felet uppkommer så tidigt.
Någon här som kan hjälpa tanten?
Citera
2012-10-08, 18:19
Medlem
Du kommer alltså bara till starten utav operativsystemet? Fattade inte direkt med lila startsidan.
Citera
2012-10-08, 18:24
Medlem
Anti-WOGs avatar
Testat att starta upp datorn i felsäkert lägenhet? Jag antar att det är Windows på burken?

http://windowstips.nu/starta-datorn-i-felsakert-lage/
Citera
2012-10-08, 20:57
Medlem
Sumpanstumpans avatar
Jodå det är windows men det går inte ens att komma in på felsäkert läge. Det lila flashar förbi så snabbt och det hjälper inte att trycka på några kommandoknappar. Det har som sagt krånglat på detta vis sedan i april. Idag slog jag på datorn för första gången på två veckor och det gick hur bra som helst. Ska passa på att spara allt jag behöver i Drop box och fortsätta att undra vad som står på med datorn??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in