• 1
  • 2
2012-10-08, 00:21
Bannlyst
Min blir det definitivt emot var det är hemma, drar ihop sängarna och tar initiativet. Jag blir nog lika tänd då och vill ha lika hemma, ska det vara så stor skillnad. Varför denna fixa ide att man måste flyga bort för att ha det skönt?
Citera
2012-10-08, 00:23
Medlem
Zelogaths avatar
En manlig tänkare som jag själv tror att det beror på att en resa utomlands är väldigt romantiserat, oftast tar man sig till ett soligare och gladare land, med fina solnedgångar.
Varje dag andas skönhet och lyx, ett klimat som de flesta kvinnor älskar.
Citera
2012-10-08, 00:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zelogath
En manlig tänkare som jag själv tror att det beror på att en resa utomlands är väldigt romantiserat, oftast tar man sig till ett soligare och gladare land, med fina solnedgångar.
Varje dag andas skönhet och lyx, ett klimat som de flesta kvinnor älskar.

Soligare och bara lite gladare men mer avkoppling från mat och städning. Någon skönhet och lyx har vi inte haft. Och hur återskapas detta hemma?
Citera
2012-10-08, 00:39
Medlem
Zelogaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nydanare
Soligare och bara lite gladare men mer avkoppling från mat och städning. Någon skönhet och lyx har vi inte haft. Och hur återskapas detta hemma?
Själva resan i sig är en lyx, och den vackra semesterorten är vad som krävs för att det ska kännas romantiskt.

Är det avkoppling och avlastning som är huvudnyckeln i ert förhållande så är det väl inte direkt något mysterium angående vad du skulle kunna bidra med för att hon ska kunna känna sig avkopplad?

Små överraskningar är alltid uppskattat av kvinnor också.
Med det sagt så behöver du inte köpa ett dussin rosor varje fredag när du vill ta dig en "afterwork" hemma.

Osjälviskhet är attraktivt, märks det att du anstränger dig bara för att få doppa så får du sova på soffan istället
Citera
2012-10-08, 00:58
Medlem
Extras avatar
Visa ord från Zelogath och jag håller med, en semester ses ju som ett avslappnade avbrott från den gråa vardagen. Hur du ska få det i hemmet är väl genom att just bryta dessa mönster och försöka införa romantiken och lugnet ni hittar utomlands.

Vad du rent praktiskt ska göra har jag dock inte en aning om.
Citera
2012-10-08, 00:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zelogath
Själva resan i sig är en lyx, och den vackra semesterorten är vad som krävs för att det ska kännas romantiskt.

Är det avkoppling och avlastning som är huvudnyckeln i ert förhållande så är det väl inte direkt något mysterium angående vad du skulle kunna bidra med för att hon ska kunna känna sig avkopplad?

Små överraskningar är alltid uppskattat av kvinnor också.
Med det sagt så behöver du inte köpa ett dussin rosor varje fredag när du vill ta dig en "afterwork" hemma.

Osjälviskhet är attraktivt, märks det att du anstränger dig bara för att få doppa så får du sova på soffan istället
En charterresa är mer en pina med konstiga tider, trångt, väntande och köande med lite stress. Men väl framme är det vackrare än hemma och man ser henne mera naken, så det blir pirr i staken.

Jo städa och diska som inte är kul är ett ständigt önskemål, men funkade ändå förut utan det.
Att bara sitta i soffan och prata eller göra något ihop verkar tända mer.
Citera
2012-10-08, 01:46
Medlem
InkMeBabys avatar
Jag kan bara tala för mig själv men jag blir inte mer kåt utomlands. Däremot blir jag det just på sommaren för att jag är ledig, mer avslappnad och det finns fler möjligheter för en att knulla lite överallt.
Citera
2012-10-08, 02:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av InkMeBaby
Jag kan bara tala för mig själv men jag blir inte mer kåt utomlands. Däremot blir jag det just på sommaren för att jag är ledig, mer avslappnad och det finns fler möjligheter för en att knulla lite överallt.
Frågan är då vad du gör utomlands, för vanligen är det mer sommar och ledighet om man har semester i varmare länder. Vi har ett fast förhållande och barn så det kanske gör skillnad.
Citera
2012-10-08, 04:13
Medlem
ManJuices avatar
Jag är kille och har av egen erfarenhet märkt att varmare klimat tenderar att trigga igång någon form av "kåtkänsla" hos en. Ju varmare klimat desto större behov av att ha sex, min erfarenhet alltså. Då jag har besökt Afrika, Asien och samt Sydeuropa så blev jag som kåtast i Afrika. Fick även oftare morgonstånd, längre utlösning och skönare orgasm.

Om detta händer mig som kille, så kan man bara undra vad som händer hos kvinnorna.
Citera
2012-10-08, 04:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ManJuice
Jag är kille och har av egen erfarenhet märkt att varmare klimat tenderar att trigga igång någon form av "kåtkänsla" hos en. Ju varmare klimat desto större behov av att ha sex, min erfarenhet alltså. Då jag har besökt Afrika, Asien och samt Sydeuropa så blev jag som kåtast i Afrika. Fick även oftare morgonstånd, längre utlösning och skönare orgasm.

Om detta händer mig som kille, så kan man bara undra vad som händer hos kvinnorna.
Kanske därför kvinnor åker till Gambia och det finns inga vita där
Citera
2012-10-08, 08:03
Medlem
InkMeBabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nydanare
Frågan är då vad du gör utomlands, för vanligen är det mer sommar och ledighet om man har semester i varmare länder. Vi har ett fast förhållande och barn så det kanske gör skillnad.

Ja, jag badar, solar och knullar precis som jag gör här hemma. Visst är det varmare men brukar inte påverka min kåthet speciellt mycket. Jag gillar helt enkelt att vara hemma lika mycket. Har inte barn men har varit i långa förhållanden och det har så vitt jag vet inte gjort någon skillnad. Jag är helt enkelt rejält kåt året runt.
Citera
2012-10-08, 09:38
Medlem
känns som atta alla tjejer jag vatt med utomlands vill att jag ska typ knulla dom mot den tunnsate väggen i rummet bara för att de inte är hemma, dvs de vill att ALLA på hotellet ska veta att vi har sex, dono why....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in