Citat:
Ursprungligen postat av Tartbit
Hej var på en industri i Fredags och hjälpte till lite och fick se några truckar åka och hämta lastpallarna blev helt förtrollad hur man såg när dom vände på en enkrona och åkte så snabbt med sina elmotorer.
Har nu suttit och fått en konstig känsla.. Har det verkligen inträffat? Truckarna känns så magiska på något vis.
1. Undrar nu hur är det att köra en truck? Är det lätt? Kollade in i hytten det fanns rätt många knappar och någon skärm. Är det kul att köra en truck?
2. Hur brukar lönen ligga på att köra dessa? Och hur ser arbetsuppgifterna ut? Ska man bara lyfta lastpallar och fräsa runt där i lagerlokalerna med full fart och lyfta fram olika paket?
3. Bor rätt nära gränsen och tänkte fara över och köra lite där också. Hur ser lönen ut?
4. Är det lätt att ta truckkort? Och finns det någon åldersgräns att framföra dessa maskiner som kan lyfta flera ton? Att ta lastbilskort måste man väl vara 21 för
Mvh
Jobbar som truckförare,
1 det är efter ett tag väldigt lätt att köra, som att lära sig köra bil, svårare i början dö lätt sen! Samma sak med rolighetskänslan, kul ett tag sen blir de standard,
2. Jag har 25.000 före skatt, jag kör livsmedel varor så blir bara köra köra köra, ju fortare ju bättre!
3. Lönen är bättre i Norge och framförallt finns jobb där!
4. Det är buslätt att ta truckkort tror vem som helst klarar det! 18 års gräns skulle jag tro, (var 18 iallafall)