2012-10-07, 16:28
Medlem
http://morinda.com/en-us/home#

De har tydligen funnits i 17 år nu. Alla deras produkter verkar vara baserade på frukten "Noni" från Still Havet. http://en.wikipedia.org/wiki/Morinda...phytochemicals

Är det någon som har någon erfarenhet med dem? Har tänkt testa deras juice men vill höra era erfarenheter..
Citera
2012-10-07, 18:16
Medlem
Det är ingen annan en någon käpphäst som ens skulle rek. något om detta då det helt uppenbart är MLM det handlar om, Dvs massa snygga ord för totalt värdelösa dyra skräpprodukter med "forskningsdata" som inte går att verifiera, samt andra godkännanden mm som inte heller går att verifiera.
Vill du kasta pengar i sjön så skall du absolut slå till.. Men skulle sätta en peng på att valfri fruktdryck för 5 kr/liter är minst lika bra, om inte bättre än detta
Citera
2012-10-07, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frohike1ddd
Det är ingen annan en någon käpphäst som ens skulle rek. något om detta då det helt uppenbart är MLM det handlar om, Dvs massa snygga ord för totalt värdelösa dyra skräpprodukter med "forskningsdata" som inte går att verifiera, samt andra godkännanden mm som inte heller går att verifiera.
Vill du kasta pengar i sjön så skall du absolut slå till.. Men skulle sätta en peng på att valfri fruktdryck för 5 kr/liter är minst lika bra, om inte bättre än detta

Hmm, lite mer kött på benen skulle vara bra ändå. Det är mycket möjligt sant som du säger men lite fakta?

Edit: Hittade det här också på deras hemsida: http://morinda.com/en-us/morinda/com...rn_policy.html 90 dagars kundgaranti.. Ska jag våga mig på att bli Flashback recensent?
Citera
2012-10-07, 23:16
Medlem
Å folk undrar hur MLM-företagen överlever år efter år.

Lite google-kunskap. Sök på morinda scam så slipper du göra bort dig med att prova.
Senast redigerad av frohike1ddd 2012-10-07 kl. 23:21.
Citera
2012-10-08, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frohike1ddd
Å folk undrar hur MLM-företagen överlever år efter år.

Lite google-kunskap. Sök på morinda scam så slipper du göra bort dig med att prova.

Hittar faktiskt inte någon som säger att det är en scam. Bara folk som undrar om det är det.. Vilka rescensioner/artiklar tänker du på?

Har läst mig fram till att dem har gjort Franska Polynesien självständiga från Frankrike, lagt ned flera hundra miljoner i forskning på Noni och inte har ett pyramid-spel upplägg..

Hoppas någon som testat snubblar över tråden.. frohike1ddd verkar inte ha så mycket mer att tillföra..
Citera
2012-10-08, 07:56
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemmigt-snusk
Hittar faktiskt inte någon som säger att det är en scam. Bara folk som undrar om det är det.. Vilka rescensioner/artiklar tänker du på?

Har läst mig fram till att dem har gjort Franska Polynesien självständiga från Frankrike, lagt ned flera hundra miljoner i forskning på Noni och inte har ett pyramid-spel upplägg..

Hoppas någon som testat snubblar över tråden.. frohike1ddd verkar inte ha så mycket mer att tillföra..

Før att vara MLM så är det ganska billigt och enkelt, det verkar inte vara en vanlig pyramid där produkten är sekundär även om strukturen är lik.

Däremot är ju produkten "tveksam" och det är väl där scamen kommer in, inga av de påståenden som man kommer med verkar kunna styrkas i tester efter det jag kan finna. Det verkar vara som de vanliga "mirakeljuicerna", øverprisat utan innehåll som motiverar detta pris. Den delen diskuteras dock bättre i delforumet "alternativ medicin".
Citera
2012-10-08, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemmigt-snusk

Eftersom det är MLM det handlar om, så är sökresultatet nedlusade med information om att allt är guld och gröna skogar. Sökresultatet är så nedlusade att ett wiki-resultat på scam hamnar på sidan 6.. http://en.wikipedia.org/wiki/Noni_juice
Orkar faktiskt inte leta upp mer för dig, men kan informera att det finns mer information om du går bortanför de 2 första sidorna på sökresultatet.
Citera
2012-12-22, 01:37
Medlem
stericans avatar
Råkade på Tahitian Noni juice första för ganska många år sedan (ca 10 år), en anhörig hade köpt detta till en patient som hade obotlig cancer. Det kunde bota, hade den anhöriga hört. Jag gick då igång i 180 och kollade runt, lusläste på nätet, kollade upp referenser osv. Det mesta var ju humbug. Cirkelresonemang där det hänvisades till "företagets" egna sidor. Det skrevs om olika enzymer och annat hit och dit. När jag sökte på bl a Pubmed, en site där nästan alla medicinska artiklar publiceras, fick jag inget napp på juicen eller de "enzymer" de beskrev. Till slut hittade jag en vetenskaplig referens på en sida om juicen, en artikel, som jag till och med betalade för att få en kopia på. Det visade sig att den enda vetenskapliga artikeln som jag hittade var referens på, var från 1970-talet och handlade om ananas!
Detta innebär ju inte att den här juicen inte verkar, men det är ju märkligt att inte den medicinska vetenskapen tagit den till sig och utforskat den om den är så verksam som företaget på står.
Citera
2012-12-23, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sterican
Råkade på Tahitian Noni juice första för ganska många år sedan (ca 10 år), en anhörig hade köpt detta till en patient som hade obotlig cancer. Det kunde bota, hade den anhöriga hört. Jag gick då igång i 180 och kollade runt, lusläste på nätet, kollade upp referenser osv. Det mesta var ju humbug. Cirkelresonemang där det hänvisades till "företagets" egna sidor. Det skrevs om olika enzymer och annat hit och dit. När jag sökte på bl a Pubmed, en site där nästan alla medicinska artiklar publiceras, fick jag inget napp på juicen eller de "enzymer" de beskrev. Till slut hittade jag en vetenskaplig referens på en sida om juicen, en artikel, som jag till och med betalade för att få en kopia på. Det visade sig att den enda vetenskapliga artikeln som jag hittade var referens på, var från 1970-talet och handlade om ananas!
Detta innebär ju inte att den här juicen inte verkar, men det är ju märkligt att inte den medicinska vetenskapen tagit den till sig och utforskat den om den är så verksam som företaget på står.

Oj, botar cancer.. Det hade ju givit stora rubriker. Tråkigt att inte vetenskapen vill ta i den..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in