Råkade på Tahitian Noni juice första för ganska många år sedan (ca 10 år), en anhörig hade köpt detta till en patient som hade obotlig cancer. Det kunde bota, hade den anhöriga hört. Jag gick då igång i 180 och kollade runt, lusläste på nätet, kollade upp referenser osv. Det mesta var ju humbug. Cirkelresonemang där det hänvisades till "företagets" egna sidor. Det skrevs om olika enzymer och annat hit och dit. När jag sökte på bl a Pubmed, en site där nästan alla medicinska artiklar publiceras, fick jag inget napp på juicen eller de "enzymer" de beskrev. Till slut hittade jag en vetenskaplig referens på en sida om juicen, en artikel, som jag till och med betalade för att få en kopia på. Det visade sig att den enda vetenskapliga artikeln som jag hittade var referens på, var från 1970-talet och handlade om ananas!
Detta innebär ju inte att den här juicen inte verkar, men det är ju märkligt att inte den medicinska vetenskapen tagit den till sig och utforskat den om den är så verksam som företaget på står.