2012-10-07, 16:21
Medlem
julllleees avatar
Hej, mitt problem är att när jag försöker installera något så kommer rutan upp där man ska skriva in password(Är inloggad på adminkonto) så skriver jag in mitt password och trycker på install men då försvinner bara rutan? Programmet installeras inte, inget händer och ifall man trycker på installera igen så kommer inloggnings rutan upp.

Sökt på internet och hittade att man kunde köra "reparera skrivbehörigheter" gjort detta utan resultat. Problemet kvarstår. En annan sak jag märkt, vet inte ifall det har med detta att göra men iaf när jag startar min mac så kommer jag till en vit ruta med ett äpple och en laddnings bar, sen tar det 5 min för den att fyllas och sedan startar datorn.

Datorn är en skoldator så kan inte installera om den för jag har massa program jag fick med den som jag behöver ha kvar.

Tack på förhand!.
Senast redigerad av julllleee 2012-10-07 kl. 16:26.
Citera
2012-10-07, 17:32
Medlem
tzjs avatar
Vad är det för Mac/OS?
Citera
2012-10-07, 17:41
Medlem
Snöjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julllleee
En annan sak jag märkt, vet inte ifall det har med detta att göra men iaf när jag startar min mac så kommer jag till en vit ruta med ett äpple och en laddnings bar, sen tar det 5 min för den att fyllas och sedan startar datorn.
Låter som att datorn startar i säkert läge, du håller inte in shift när du startar? Alt. spillt något över tangentbordet så att shift-knappen kladdat fast eller något liknande?
Citera
2012-10-07, 18:39
Medlem
julllleees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Vad är det för Mac/OS?
Macbook pro
Mac os x 10.7.4

Citat:
Ursprungligen postat av Snöj
Låter som att datorn startar i säkert läge, du håller inte in shift när du startar? Alt. spillt något över tangentbordet så att shift-knappen kladdat fast eller något liknande?

Nope
Citera
2012-10-07, 18:43
Medlem
tzjs avatar
Det snöj kommenterar missade jag. Din dator startar i säkert läge, och för det krävs att man håller nere shift. Något är fel med datorn, jag tycker du skall lämna in den till den datoransvarige på skolan och förklara.
Citera
2012-10-07, 19:39
Medlem
Snöjs avatar
Du skulle kunna testa att resetta PRAM: håll inne CMD+ALT+P+R när du startar datorn, och släpp när datorn startat om (alltså när du hör startup-ljudet en andra gång). Om datorn fortfarande startar i säkert läge, gör som Tzj sa.
Citera
2012-10-07, 22:28
Medlem
julllleees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snöj
Du skulle kunna testa att resetta PRAM: håll inne CMD+ALT+P+R när du startar datorn, och släpp när datorn startat om (alltså när du hör startup-ljudet en andra gång). Om datorn fortfarande startar i säkert läge, gör som Tzj sa.

Funkade inte :/ får nog lämna in den isf
Citera
2012-10-08, 14:50
Medlem
julllleees avatar
Är nog nått fel på min dator för jag provade att installera windows på ett usb sen starta det med usb på macen. och windows startars också i felsäkertläge så de är något fel på datorn. får lämna in den.

Tack på allt hjälp!
Citera
2012-10-08, 21:46
Medlem
butterbocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julllleee
Är nog nått fel på min dator för jag provade att installera windows på ett usb sen starta det med usb på macen. och windows startars också i felsäkertläge så de är något fel på datorn. får lämna in den.

Tack på allt hjälp!

Slå lite lätt på båda skift tangenterna...
Citera
2012-10-08, 22:11
Medlem
Andreasvbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av butterbock
Slå lite lätt på båda skift tangenterna...
Fast felsäkert läge i Windows startas genom att hålla ned F8.

Låter mer som något fel i datorn som gör att den startar upp i det läget oavsett OS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in