Citat:
Ursprungligen postat av ghostf
Jo, förvisso. Svårt att säga om någon skruvat upp intensiteten på den feministiska dyngspridaren, eller om det bara är en hicka i maskineriet.
Jag tycker reportage av sådan här kaliber är särskilt avslöjande. Det andra exemplet jag på rak arm kommer på var när Eva Hamilton presenterade motsvarande förutsättningar bland de anställda på SVT. Givetvis utan att någon protesterade eller såg några märkliga logiska falluckor. Exemplen är givetvis flertalet till. Resultatet visar sig i en av de länkarna jag publicerade igår.
Vi vet inte den faktiska orsaken bakom, det är sant. Men historiskt sett blir alltid en regim mer avslöjande i sina intentioner när dess verksamhet blir alltmer uppenbar för dess invånare. Regimen brukar då inte längre ta några hänsyn till eventuella falluckor (som ex. USA:s Syrienintervention) och tenderar alltid att skynda på sina intentioner tills dess att man når en punkt där ingenting kan förändras och det ställda kravet blir "anpassning". Jag tror det är dit vi börjar närma oss. Här befinner sig den förda mångkulturella politiken på samma träd som den feministiska.
Jag trycker återigen på vad jag skrev igår kväll att de vet hur flera av oss resonerar och de vet var någonstans det brister. Det vet de i både massmedia och på institut eftersom de får höra det dagligen via både kommentatorsfält och i offentligheten. Det är bara det att ingenting av dessa justeringar och korrigeringar ligger i dessas intresse, utan avfärdas på sin höjd som "kvinnohat" och "patriarkat".
Vi har inte glömt bort att Maud pratade "kvinnomakt" tillsammans med USAs utrikesminister Hillary Clinton i somras. Nu är förvisso den "makten" chimär men den fungerar för dess syfte. Denna omständighet har verkligen visat sig lustig här på forumet och föranlett tongivande feminister att inte veta vart de skall stå. Är det verkligen ingen som ser det lustiga (och konstiga) i att dessa står på samma sida som ultrasionisten Clinton i frågan?
http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.965032-maud-och-hillary-pratade-kvinnomakt