2012-10-05, 20:46
Medlem
Jag har lite lån på boendet och en del sparat på banken (jag vet dålig placering).
Jag tror det är ett chicken race mellan euro & dollar krash och det hela kommer att sluta med stor inflation.
Om jag har rätt så skall jag sluta amortera direkt och sätta mina sparade pengar i... ????
Just här behöver jag era tips
Citera
2012-10-05, 20:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av herr.konkel
Jag har lite lån på boendet och en del sparat på banken (jag vet dålig placering).
Jag tror det är ett chicken race mellan euro & dollar krash och det hela kommer att sluta med stor inflation.
Om jag har rätt så skall jag sluta amortera direkt och sätta mina sparade pengar i... ????
Just här behöver jag era tips
Frimärken har visats sig vara god placering under tidens förlopp.
Citera
2012-10-05, 20:51
Medlem
Betala av så mycket du bara kan innan racet börjar, för du har rätt i att det kommer. Ingen ide o sitta med höga skulder när det tar fart.
Citera
2012-10-05, 20:56
Medlem
kristoes avatar
All in på dollarbjörnar?
Citera
2012-10-06, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ventilgummi
Betala av så mycket du bara kan innan racet börjar, för du har rätt i att det kommer. Ingen ide o sitta med höga skulder när det tar fart.

Menar du att du tror att bankerna i händelse av hög inflation kommer vilja räkna upp skulderna? Har man något annat än helt rörlig ränta så kan man alltid amortera om räntorna skenar iväg.
Citera
2012-10-06, 18:45
Medlem
Aktieklipparns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kristoe
All in på dollarbjörnar?

Skulle nog hellre satsa på Euro björnar och möjligen Dollar tjur...

Framtiden visar vem som får rätt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in