2012-10-05, 20:35
Medlem
Hej!
Jag har en gaming mus (Mionix saiph 3600) köpte den för 3 år sedan. Nu efter dom åren har min mus kopplas bort och på hela tiden. Alltså jag måste sätta in den sen dra ut den så den ska fungera. Nu har musen totalt dött. Kommer upp ett meddelande (Usb-enhet känner inte igen kod 43)

Jag har testat att avinstallera alla portar och starta om datorn och har bytt usb portar men inget fungera.

Vill tillägga att musen fungerar på en annan dator.

Måste jag formatera om datorn eller köpa samma mus?
Snälla kan någon lösa problemet.
Citera
2012-10-05, 20:41
Medlem
bondenisses avatar
Jag har typ samma problem.

När datorn hamnar i strömsparläge eller om jag lägger den i det manuellt så slutar musen och fungera när jag startar upp datorn. Då måste jag dra ut USBn och sätta in den igen så den ska fungera.
Citera
2012-10-06, 08:47
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stinzer
Hej!
Jag har en gaming mus (Mionix saiph 3600) köpte den för 3 år sedan. Nu efter dom åren har min mus kopplas bort och på hela tiden. Alltså jag måste sätta in den sen dra ut den så den ska fungera. Nu har musen totalt dött. Kommer upp ett meddelande (Usb-enhet känner inte igen kod 43)

Jag har testat att avinstallera alla portar och starta om datorn och har bytt usb portar men inget fungera.

Vill tillägga att musen fungerar på en annan dator.

Måste jag formatera om datorn eller köpa samma mus?
Snälla kan någon lösa problemet.

Du nämner dock inte vilket operativsystem som används. Men jag antar att du har uppdaterat Windows till max?
Citera
2012-10-06, 09:22
Medlem
Hur många enheter har du inkopplade till hela usb-hubben? Jag ser två möjliga problem:

1) Du använder för många enheter inkopplade på usb och musen får inte tillräckligt med ström

2) Du använder för många enheter inkopplade på usb och musen får inte tillräckligt med "bandbredd", usbhubben pallar inte hur mycket som helst samtidigt. (Tänk skrivare som skriver, hårddiskar som arbetar, kameran som överför bilder, etc. etc.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in