2012-10-05, 20:35
Medlem
Hej!
Jag har en gaming mus (Mionix saiph 3600) kpte den fr 3 r sedan. Nu efter dom ren har min mus kopplas bort och p hela tiden. Allts jag mste stta in den sen dra ut den s den ska fungera. Nu har musen totalt dtt. Kommer upp ett meddelande (Usb-enhet knner inte igen kod 43)

Jag har testat att avinstallera alla portar och starta om datorn och har bytt usb portar men inget fungera.

Vill tillgga att musen fungerar p en annan dator.

Mste jag formatera om datorn eller kpa samma mus?
Snlla kan ngon lsa problemet.
Citera
2012-10-05, 20:41
Medlem
bondenisses avatar
Jag har typ samma problem.

Nr datorn hamnar i strmsparlge eller om jag lgger den i det manuellt s slutar musen och fungera nr jag startar upp datorn. D mste jag dra ut USBn och stta in den igen s den ska fungera.
Citera
2012-10-06, 08:47
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stinzer
Hej!
Jag har en gaming mus (Mionix saiph 3600) kpte den fr 3 r sedan. Nu efter dom ren har min mus kopplas bort och p hela tiden. Allts jag mste stta in den sen dra ut den s den ska fungera. Nu har musen totalt dtt. Kommer upp ett meddelande (Usb-enhet knner inte igen kod 43)

Jag har testat att avinstallera alla portar och starta om datorn och har bytt usb portar men inget fungera.

Vill tillgga att musen fungerar p en annan dator.

Mste jag formatera om datorn eller kpa samma mus?
Snlla kan ngon lsa problemet.

Du nmner dock inte vilket operativsystem som anvnds. Men jag antar att du har uppdaterat Windows till max?
Citera
2012-10-06, 09:22
Medlem
Hur mnga enheter har du inkopplade till hela usb-hubben? Jag ser tv mjliga problem:

1) Du anvnder fr mnga enheter inkopplade p usb och musen fr inte tillrckligt med strm

2) Du anvnder fr mnga enheter inkopplade p usb och musen fr inte tillrckligt med "bandbredd", usbhubben pallar inte hur mycket som helst samtidigt. (Tnk skrivare som skriver, hrddiskar som arbetar, kameran som verfr bilder, etc. etc.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in