2012-10-07, 19:14
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Kungen finns på riktigt fast det kanske inte du har begripit. Du kanske bara TROR på kungen. Men han finns, jag har sett honom i verkligheten. Han har också varit på TV och på ett oräkneligt antal foton i tidningaroch på internet. Tror du att det finns någon människa i sverige dag som litar till andrahandsionformation om kungens existens?

Gud däremot har aldrig visat sig offentligt, aldrig i TV eller i tidningar eller på nätet. Det finns inte en enda bild av gud, inga bandade tal, ingenting. Att jämföra kungn och gud på det här sättet är så jävla infamt att jg inte vet om jag ska skrtta eller gråta. Du blir dummare och dummare för varje inlägg.

Heliga skrifter, vilket nonsens. Någon tror något, skriver ner det och vips är det sant bortom varje rimligt tvivel. Någon har en hallucination, skriver ner den och vips är det verklighet.

Är du säker på att du inte hallucinerade när du såg Kungen?
2012-10-07, 19:15
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Jag är vare sig misogyn eller misandri, vare sig manschauvinist eller kvinnochauvinist.

Jag vet i alla fall att Gudsförnekaren Nietzsche var misogyn av stora mått, vilket följande citat av honom avslöjar:

"Kvinnan var Guds andra misslyckande"

Snacka om att inte ha alla indianer i kanoten...

P.S. Min stora skrift/avhandling (som väntas vederlägga hela den moderna kosmologin) kommer att publiceras här på Flashback i konspirationsforumet på tisdag kväll!

Ja, hela heliocentrismen är en enda stor konspiration, konspirationernas konspiration...
.

Du tror på allvar att du kan kullkasta all kosmologisk vetenskap sedan gallilei eller kepler? Du har ju redan fått ett antal frågor på det här forumet som du inte kunnat svara på, hur tror du det ska gå när du disputera din avhandling? Eller det kanske inte är en avhandling? Det kanske bara är en jävla massa snömos precis som 98% av allt annat som du postar?

Varför inte lägga din "avhandling" i astronomi istället? Du kanske inte pallar alla de frågor som kommer att komma från personer som är insatta i kosmologi?
Att lägga den i konspirationer bäddar ju för lite medhåll eftersom vissa människor ser konspirationer överallt och okritiskt sväljer allt som verkar spännande.

Något måste ha lossnat i din skalle och gett upphov till vanföreställningar av en magnitud sällan skådad.
2012-10-07, 19:19
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Är du säker på att du inte hallucinerade när du såg Kungen?

Ja faktiskt, eftersom det fanns flera andra runtomkring mig som såg samma sak. Hallucinationer är inte kollektiva.
Kungen finns, gud är en hallucination. Slicka i dig.
2012-10-07, 19:19
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Du tror på allvar att du kan kullkasta all kosmologisk vetenskap sedan gallilei eller kepler? Du har ju redan fått ett antal frågor på det här forumet som du inte kunnat svara på, hur tror du det ska gå när du disputera din avhandling? Eller det kanske inte är en avhandling? Det kanske bara är en jävla massa snömos precis som 98% av allt annat som du postar?

Varför inte lägga din "avhandling" i astronomi istället? Du kanske inte pallar alla de frågor som kommer att komma från personer som är insatta i kosmologi?
Att lägga den i konspirationer bäddar ju för lite medhåll eftersom vissa människor ser konspirationer överallt och okritiskt sväljer allt som verkar spännande.

Något måste ha lossnat i din skalle och gett upphov till vanföreställningar av en magnitud sällan skådad.

Jag har redan frågat moderatorerna i de berörda delforumen, och det är i Konspirationsforumet tråden rekommenderas att postas i!
2012-10-07, 19:22
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Jag har väl all rätt i världen att klippa och klistra mina egna alster!

Eller hur?

Definiera ordet "helig", tack, så får vi se vad det ordet definierar för dig.

Vad fan vill du att jag ska definiera betydelsen av ord för? Bemöt mina argument istället!

Du får givetvis klippa och klistra dina texter hur mycket du vill. Det tyder bara på att du är fast i en minimal tankevärld. Du är en automaton, en papegoja som rapar upp samma smörja om och om igen, oförmögen att komma vidare i tanke eller diskussion. Sådant beteende uppvisas ofta av individer som blivit hjärntvättade av religiösa kulter.
2012-10-07, 19:22
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Jag har redan frågat moderatorerna i de berörda delforumen, och det är i Konspirationsforumet tråden rekommenderas att postas i!
För att du presenterar den som en konspiration kanske? Det ska bli väldigt intressant att se vem som ligger bakom konspirationen, vem som döljer den förmenta sanningen och varför.
2012-10-07, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Vi kan ju börja med, att du är helt ovetande om vad en bevisbörde är.
Min bristande kunskap är alltså ett bevis för att Gud inte finns?
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Börja med att visa dina vattentäta bevis så ska vi nog se om det går att motbevisa, men eftersom du inte har presenterat ett enda bevis i den här tråden än så är jag skeptisk till att du kommer kunna bevisa nånting.
Du glömmer att det inte blir vattentät innan man har försökt motbevisa bevisen. Jag har lagt fram en teori/bevis. Det är upp till dig att motbevisa mig!
2012-10-07, 19:49
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kobold
Vad fan vill du att jag ska definiera betydelsen av ord för? Bemöt mina argument istället!

Du får givetvis klippa och klistra dina texter hur mycket du vill. Det tyder bara på att du är fast i en minimal tankevärld. Du är en automaton, en papegoja som rapar upp samma smörja om och om igen, oförmögen att komma vidare i tanke eller diskussion. Sådant beteende uppvisas ofta av individer som blivit hjärntvättade av religiösa kulter.

Automaton?

Har du uppfunnit ett nytt ord nu också?

Det riktigt konstiga är att du inte på samma sätt angriper det andra lägret, som ständigt rapar upp samma sak om och om igen, som man blivit indoktrinerad till i våra "läroanstalter"...

Att tänka fritt är stort
Att tänka rätt är större
Att tänka själv är störst
2012-10-07, 19:51
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
För att du presenterar den som en konspiration kanske? Det ska bli väldigt intressant att se vem som ligger bakom konspirationen, vem som döljer den förmenta sanningen och varför.

Nej, presenterade den inte på minsta sätt som en konspiration!

Tyckte inte om tanken först, men vid närmare eftertanke är det nog en konspiration...
Senast redigerad av Död o återfödd 2012-10-07 kl. 19:55.
2012-10-07, 19:55
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter

Du glömmer att det inte blir vattentät innan man har försökt motbevisa bevisen. Jag har lagt fram en teori/bevis. Det är upp till dig att motbevisa mig!
Det enda jag har sett från dig är lösa spekulativa a-priori och ad-hoc resonemang. Knappast bevis.
Senast redigerad av baylife 2012-10-07 kl. 19:57.
2012-10-07, 20:00
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Vi kan ju börja med, att du är helt ovetande om vad en bevisbörde är.

Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter

Nej, vem ville ha det till det? Däremot är din bristande kunskap ett uttryck för kvaliteten på dina inlägg, och ..... helt i överensstämmelse med ditt val av avatar .... din mentala lathet.

Istället för att köra på propaganda-räls, skulle dina argument få tyngd, om du kostade på dig lite tid till att undersöka vad det hela egentligen rör sig om.

Exempel här:

Citat:

Det är ingen som har 'glömd' något. Teorin (som btw inte är en teori) är din, och det är du som skall bevisa den. Annars ber jag dig 'motbevisa', att Det Flygande Spaghetti Monstret är den SANNA 'guden'.
2012-10-07, 20:34
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
...Det Flygande Spaghetti Monstret är den SANNA 'guden'.

Med tanke på att vare sig apdjuren (evolutionstroendes fader) eller Människan är skapade till ditt monsters avbild, så är sannolikheten väldigt, väldigt liten att det är ditt monster som är vår Allsmäktige Gud Fader...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in