Flashback är ju en väldigt stor sité och det finns nog många fler än just jag som sitter här hemma och skulle vilja hitta på något. Varför inte göra en tråd där folk kan skriva lite om sig själva, vart de bor och sen ta snacket vidare i PM?
Nu menar inte jag det som någon "Dejting-tråd" utan mer som en tråd där Person 1 skriver:
Citat:
Hej! Jag är en kille på ~20 år, söker någon att ta en öl, kanske spela lite fifa och bara snacka skit. Jag befinner mig i södra Sverige, bara att skicka PM så kan vi snacka mer!
Kanske placera den i Laidback för att folk inte endast ska komma för att använda den? Jag vet faktiskt inte men vore väldigt trevligt att finna någon person/ personer man kan snacka intressen, spela lite spel eller ta en öl för att göra något.
Så jag gjorde denna tråd om vad andra Flashbackare skulle tycka om idén, vad mods tycker och om det är tillåtet enligt erat regelverk? Kanske krockar med 1.01?
Förövrigt är jag varken boende i södra Sverige, intresserad utav Fifa, dock är jag runt 20
Det skulle säkert locka fram galet mycket troll samtidigt som de flesta är måna om sin identitet så tror jag inte det skulle fungera.
Men en annan ide. Testa att skriv på en liten skylt " Tuta om du hänger på Flashack" Häng upp skylten i bakrutan på bilen och kör ett varv på stan och se hur mycket oväsen det blir runt dig, jag tror att det skulle vara roligare. Men visst din ide är inte alls tokig egentligen, men nej det skulle inte fungera.
Skulle man inte kunna utöka idén, jag läste att Lennart Hyland med radioprogrammet Karusellen bland annat hade ett jippo att herrar träffades i Kungsträdgården och bytte slipsar.
Skulle man inte kunna ta upp detta med lite nyare snitt, säg att herrarna tar med sig frun/sambon och förslagsvis träffas på plattan Sergels Torg och sedan bytte fruar/sambon, kanske inte för alltid men någon vecka, om parterna är överens så kan ju givetvis bytet kvarstå.
De som medför en liten vimpel som det står Flashback på borde ha den förmånen att få göra bytet två gånger inom bytestiden.
Nu förutsätter detta ärlighet hos folk, så att inte opålitliga herrar hyr sig en "scandal girl" enbart för att kunna deltaga vid bytet.
Vad tycker ni om idén skall vi spinna vidare på den?
Det skulle säkert locka fram galet mycket troll samtidigt som de flesta är måna om sin identitet så tror jag inte det skulle fungera.
Men en annan ide. Testa att skriv på en liten skylt " Tuta om du hänger på Flashack" Häng upp skylten i bakrutan på bilen och kör ett varv på stan och se hur mycket oväsen det blir runt dig, jag tror att det skulle vara roligare. Men visst din ide är inte alls tokig egentligen, men nej det skulle inte fungera.
Om det är troll eller inte är upp till var användare att ta reda på, lite som att klicka på mystiska länkar - man får vara lite kritisk.
Folk är inte lika måna om sin anonymitet som dig, förövrigt tror jag att de flesta har fler än en användare
Citat:
Ursprungligen postat av f0cus
Jag gillar idén!
Citat:
Ursprungligen postat av St.Canard
Bra idé helt klart!
Citat:
Ursprungligen postat av Lubrix
Låter som en jättebra ide
Jättebra att ni gillar det! Verkar vara positivt för en del i alla fall
Flashback är ett diskussionsforum - inte en mötesplats för människor utan vänner. Jag tycker ditt förslag är värdelöst och det skulle bara sluta i katastrof.
Citat:
Ursprungligen postat av Ersattaren
Jättebra att ni gillar det! Verkar vara positivt för en del i alla fall
Tre personer, fyra inkl. dig, är knappast ”en del” om man ser på antalet aktiva användare på forumet.
Det har varit Flashbackträffar osv, men jag anser att Flashback är ett diskussionsforum och inte en kontaktannons-sida eller en sida att stämma möten på.
Vill man styra upp något sådant kan man använda sig av andra platser än på Flashback forum.
Det har varit Flashbackträffar osv, men jag anser att Flashback är ett diskussionsforum och inte en kontaktannons-sida eller en sida att stämma möten på.
Vill man styra upp något sådant kan man använda sig av andra platser än på Flashback forum.
Ändå så tillåts kontaktannonser i Reseforumet och Spelforumet. ''Träffar'' har även organiserats i ett under klädforum med.
Nånstans måste väl gränsen dras? Tycker att 1.01 behöver bli tydligare.
Men du kanske har rätt, gränsen för kanske dras vid sådana här annonser? Jag vet inte riktigt...