2012-10-05, 20:52
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Det känns som om kommunister till exempel skulle göra fejkkonton där de utger sig för att vara nazister, och lockar dit nazistmedlemmar, som de sedan mördar. Jag vet inte riktigt, i Laidback anordnar man som sagt träffar lite då och då, känns tryggare.
Citera
2012-10-05, 20:52
Medlem
Istället för att tänka efter en massa regler och skit, så kan man väl göra om reglerna och tillåta en sån här tråd, många skulle definitivt ha nytta av den. Det är ju det som betyder något, att folk har nytta av det.
Citera
2012-10-05, 20:59
Medlem
fritjofkonkass avatar
Det känns som ett bättre alternativ om de som är intresserade av umgänge styr upp fler flashbacksträffar istället för att skapa en tråd av chattkaraktär.
Citera
2012-10-05, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detvardåsjälva
Det känns som om kommunister till exempel skulle göra fejkkonton där de utger sig för att vara nazister, och lockar dit nazistmedlemmar, som de sedan mördar. Jag vet inte riktigt, i Laidback anordnar man som sagt träffar lite då och då, känns tryggare.
Ditt exempel är ju extremt. Man får alltid ta folk på internet med en nypa salt.
Jag gillar godis, men inte hoppar jag in i en skåpbil som det står gratis godis på.
Citera
2012-10-06, 00:55
Medlem
NewDeers avatar
I Laidback tillåts "FB-träff"-trådar. Det brukar vara en eller två per år - och det tycker jag är trevligt. Men att tillåta kontaktannonser i t.ex R&S skulle vara en katastrof. FB är ju, som sagt, ett diskussionsforum - och vill man träffa folk så brukar PM fungera rätt bra.
Citera
2012-10-06, 02:09
Medlem
Ersattarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pytt-I-Pannan
Skulle aldrig bli bra.
Det blir bara en massa chattande och community över det hela.

Fast själva chattandet är uteslutet. Att markera det tydligt i trådstarten att man endast får skriva att man är intresserad, resterande snack tas i PM.

Citat:
Detta är ett diskussionsforum.

Du, jag kan lova dig att det finns värre "lekstuge"-trådar på detta forum som är okej än att folk försöker finna någon att dela lite erfarenheter.

Citat:
Ursprungligen postat av smurfeh
Flashback är ett diskussionsforum - inte en mötesplats för människor utan vänner. Jag tycker ditt förslag är värdelöst och det skulle bara sluta i katastrof.

Angående diskussionsforum så finns det väldigt många ställen samt trådar som är rent utav sagt trams, de bidrar varken till erfarenhet eller vänskap. Att skapa en tråd för människor som flyttat till en ny stad, vänlös eller endast vill bränna någon kväll för lite nöje ser jag som något bra.

Citat:
Tre personer, fyra inkl. dig, är knappast ”en del” om man ser på antalet aktiva användare på forumet.

Kort och gott: trams om du frågar mig.

Fast nu är ju inte "En del" markerat som någon fast summa utan jag tog de som fanns i tråden och jag ansåg att jag fick positiv inställning till mitt förslag.

Kort och gott: Du behöver aldrig gå in i den tråden om den inte passar din smak.

Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Jag ställer mig negativ till det.

Det har varit Flashbackträffar osv, men jag anser att Flashback är ett diskussionsforum och inte en kontaktannons-sida eller en sida att stämma möten på.

Som ovan.

Angående att stämma upp träffar, visst är de tillgängliga men jag snackar mer 2 personer träffas eller 3, kanske inte 20-30 tal.

Citat:
Vill man styra upp något sådant kan man använda sig av andra platser än på Flashback forum.

Jo visst finns det men vad skulle det skada med ett till ställe? Finns ju tusentals trådar som är ännu värre som inte bidrar för 5 öre, varför skulle inte en tråd där folk ändå kan finna en ny vän i livet?

Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
Ändå så tillåts kontaktannonser i Reseforumet och Spelforumet. ''Träffar'' har även organiserats i ett under klädforum med.

Citat:
Nånstans måste väl gränsen dras? Tycker att 1.01 behöver bli tydligare.

Men du kanske har rätt, gränsen för kanske dras vid sådana här annonser? Jag vet inte riktigt...

Personligen anser jag att 1.01 ska stoppa försök att göra profit inom reflänkar eller pengar. Att göra "reklam" i en enda tråd att man skulle vilja träffa någon anser jag som en win/win situation. Först slipper vi onödigt spilltrådar samt att folk faktiskt kan skapa ny vägar i livet.

Nu är inte jag den gör om 1.01 efter egen vilja men jag personligen anser att den borde vara så.

Citat:
Ursprungligen postat av Detvardåsjälva

Fast lite kritisk får man ju vara. Inte så att jag slänger mig i bilen efter en person har skrivit "Hej, jag befinner mig Xxxx, lust att ses nu?" utan jag skulle ta lite tid att lära känna personen i fråga.

Om någon är så dum att denne bara slänger sig iväg får denne skylla sig själv.

Kan också vara så att vi markerar i trådstarten att folk ska tänka sig för även om jag personligen anser att de som inte är såpass kritiska ska få ta "smällen".

Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
I Laidback tillåts "FB-träff"-trådar. Det brukar vara en eller två per år - och det tycker jag är trevligt. Men att tillåta kontaktannonser i t.ex R&S skulle vara en katastrof. FB är ju, som sagt, ett diskussionsforum - och vill man träffa folk så brukar PM fungera rätt bra.

Jag tänkte något sådant också. Att planera först var den skulle placeras för att den tex inte ska placeras under något reseforum eller något OT.

Förövrigt finns det ju massa trådar om "XxxSpelCommunity" söker spelare- trådar.

Folk slänger in OfT i DayZ tråden och söker någon att spela med som tex, är likadan i CoD samt BF3 tråden, varför inte hänvisa dessa till den tråd som jag ger förslag på?
Senast redigerad av Ersattaren 2012-10-06 kl. 02:11.
Citera
2012-10-06, 02:16
Bannlyst
Jag älskar iden.
Citera
2012-10-06, 03:09
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ersattaren
Jag tänkte något sådant också. Att planera först var den skulle placeras för att den tex inte ska placeras under något reseforum eller något OT.

Förövrigt finns det ju massa trådar om "XxxSpelCommunity" söker spelare- trådar.

Folk slänger in OfT i DayZ tråden och söker någon att spela med som tex, är likadan i CoD samt BF3 tråden, varför inte hänvisa dessa till den tråd som jag ger förslag på?
Du menar att alla "jag söker vänner"-trådar skall slås samman?
Citera
2012-10-06, 11:38
Medlem
Ersattarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Du menar att alla "jag söker vänner"-trådar skall slås samman?

Nja, förklara lite fel. Jag var trött vid tillfället men jag menar mer att det skall göras en tråd i de forum sånt är "nödvändigt". I spelforat har de en "Söker du motståndare/ medpartner, fråga här" tex.
Citera
2012-10-06, 12:30
Bannlyst
Finns det trådar här på FB som man kan hitta folk att träffas i med samma intressen eller så, alltså sådana trådar som TS och/eller ni menar här? I så fall, kan någon vara snäll och länka till sådana om ni vill. Jag har sökt här på forumet men inte hittat sådana.
Citera
2012-10-06, 15:49
Medlem
Ersattarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukukukusjkin
Finns det trådar här på FB som man kan hitta folk att träffas i med samma intressen eller så, alltså sådana trådar som TS och/eller ni menar här? I så fall, kan någon vara snäll och länka till sådana om ni vill. Jag har sökt här på forumet men inte hittat sådana.

Finns inte just en sån jag ber om att få skapa. Jag vill få medgivande innan jag skapar en sådan för att undvika varning samt onödigt jobb för Admin.

Får se om någon Admin eller Mod som bestämmer och se om detta är okej. Det kan dock ta ett tag då jag misstänker att de diskuterar detta i Outlaw.
Citera
2012-10-07, 03:38
Medlem
NewDeers avatar
Det kommer iaf inte att hända i Relationer & Samlevnad - det kan jag lova.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in