2012-10-05, 18:45
Medlem
Hej!
Jag undrar om det finns kläder som lämpar sig mer för att torktumlas än andra?
Någon typ av t-shirts eller annat.

Jag är en lite fumlig student som ibland tvättar i sista minuten.

Skulle vara soft.
Citera
2012-10-05, 18:48
Medlem
På den lilla lappen med tvättråd borde du ju ha en liten symbol om kläderna kan torktumlas, har du symbolen är det ju bara att köra.

Men generell regel, bomull brukar funka bra. Syntetmaterial funkar inte så bra.
Citera
2012-10-05, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av domastsen
På den lilla lappen med tvättråd borde du ju ha en liten symbol om kläderna kan torktumlas, har du symbolen är det ju bara att köra.

Men generell regel, bomull brukar funka bra. Syntetmaterial funkar inte så bra.

Men jag tycker att när man torktumlar t-shirts ab bomull så blir alltid kragen dum.
De krymper också lite.
Citera
2012-10-05, 19:01
Medlem
arcen2011s avatar
Jag torktumlar endast 60-tvätt. D.v.s underkläder, sängkläder, handdukar m.m.

Men vanliga t-shirts funkar också. Undvik dock byxor och annat som kan tappa passformen rätt rejält.
Har du inget torkskåp?
Citera
2012-10-05, 19:51
Medlem
Det sliter hårt på kläderna att tumla dom, har du billiga skit kläder så visst. Avstå helt annars. Bomullsplagg hamnar ju sakta men säkert i tumlar filtret.
Citera
2012-10-05, 21:21
Medlem
Flamsans avatar
Det är en myt att torktummlaren sliter på kläderna. Jag torktummlar allt för jag har ingen plats att hänga kläder på tork i mitt hus, funkar bara på sommaren då jag kan hänga tvätt ute.

Tips kolla in råd och rön sida om torktummlare och sånt
Citera
2012-10-05, 21:27
Bannlyst
Jag är en sån där som torktumlar allt. Det enda jag kan komma på som är negativt är att vissa kläder tappat lite passform, dock inget som märks så mycket.
Citera
2012-10-06, 02:50
T-shirts sabbas ju på en gång om man tumlar dem. Passformen blir totalt kass (de blir korta och breda i regel). Jag håller med den föregående talare som sa att man bara bör tumla 60-graderstvätt (sängkläder, handdukar, underkläder), allt annat i torkskåp eller liggtorka beroende på vad det är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in