Hej,
Jag har bott i min lägenhet i cirka 10 månader. När vi flyttade in så köpte vi en tvättmaskin eftersom det var förberett för att ha en, och vi slipper tvättstugan (

) . Allt har funkat jättebra fram tills för två veckor sedan.
Då märkte jag efter en tvätt att det var vatten på golvet. Efter en enkelfelsökning märkte jag att det kom ifrån avloppsröret där sköljslangen ligger i. Det har alltså fyllts så pass mycket att det kom ut igen, ur avloppsröret.
I samband med detta har det börjat bubbla en massa i handfatet vid "urpumpningen" av tvättmaskinen. Handfatet har nu börjat fyllas med vatten (avloppsvatten) och svämmar över om jag inte hinner stoppa tvättmaskinen. Det börjat ganska lite men nu är det nästan katastrof.
På kvällarna så blir det nästan stopp vid användning av bara handfatet, det bubblar till lite i rören och sen fylls handfatet och det rinner undan extremt långsamt.
Jag har rensat vattenlåset utan att det blivit bättre.
Vad är nästa steg? Kemisk propplösare?
Värt att notera är att rören som tvättmaskinen är inkopplad i sitter ju såklart bakom kakelväggen, vilket gör att det enda jag har att gå på är en del av röret som sticker ut ur väggen.
De innan oss hade ingen tvättmaskin, alltså är det bara vi som har använt det.
tacksam för all hjälp jag kan få!