2012-10-05, 08:42
Medlem
Niders avatar
Hej, för närvarande använder jag en 23" LED 3D skärm från Samsung, denna skärm har jag kopplad till datorn via en HDMI kabel.

Om jag nu får för mig att jag att köpa ytterligare en till liknande skärm som kommer stå bredvid varandra, hur bör jag koppla dessa två till datorn?

På baksidan av datorn har jag en HDMI port (som används nu), ett DisplayPort uttag, och sedan två VGA uttag.

Helst vill jag på något sätt köpa en double connector/extender cable (?) HDMI eller DP kabel som jag kan koppla båda skärmarna till, eftersom jag bara har ett uttag för HDMI som såväl Displayport.

Varför inte bara använda VGA uttaget som du har två av kanske vissa tänker? Nå, jag tycker att VGA känns lite urgammalt/passé.

Hur ska jag nu göra?
Senast redigerad av Nider 2012-10-05 kl. 08:45.
Citera
2012-10-05, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nider
Varför inte bara använda VGA uttaget som du har två av kanske vissa tänker? Nå, jag tycker att VGA känns lite urgammalt/passé.

Hur ska jag nu göra?
Ja, och framförallt får du sämre bildkvalitét. Om skärmen inte stöder analoga signaler måste du dessutom köpa en dyr konverter.
Citera
2012-10-05, 10:03
Medlem
Backafalls avatar
Jag kör ett externt grafikkort till min jobbdator för att få stöd för två skärmar. Det är iofs DVI kablage men det finns även för HDMI (http://www.kjell.com/sortiment/dator...vi-hdmi-p98985)

Det funkar fint för mina behov...
Citera
2012-10-05, 10:24
Medlem
Niders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backafall
Jag kör ett externt grafikkort till min jobbdator för att få stöd för två skärmar. Det är iofs DVI kablage men det finns även för HDMI (http://www.kjell.com/sortiment/dator...vi-hdmi-p98985)

Det funkar fint för mina behov...

Ser bra ut den där, men inget lagg alltså? flyter allting på som ett rinnande vatten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in