Citat:
Ursprungligen postat av
VillJalentine
Felet du gör är att du måste trappa ut Imovane. Väldigt smart läkare förövrigt. Imovane är rävgift och används bara vid akuta sömnproblem sporadiskt en kort tid.
Jag anser inte att imovane är ett rävgift om det används ansvarsfullt, vilket iofs inte alltid är så lätt. Men maken till bättre sömnmedel har jag inte hittat inom den lagliga sfären någonsin, för min del.
Visst förstår jag att det är bättre att käka ett naturligt sömnhormon istället för en drog dagligen, men det funkar ju inte. Hur länge anser du att jag borde vara utan imovane för att få någon sorts nytta av melatonin?
För övrigt så trappade inte min gode doktor ner mig, utan sa att jag hade 30st 7.5 imo and that's it. Så givetvis åt jag som jag alltid gjort, en per natt tills de helt plötsligt var slut.
Om han hade informerat mig om behovet av nedtrappning så hade jag ju varit mer ekonomisk med dem och försökt ta varann natt eller bryta dem halva, men på honom lät det som att det inte behövdes någon nedtrappning eftersom melatonin var så pass bra.
Det är detta jag är förbannad över. Han hade ju åtminstone kunnat skriva ut 5mg imo istället, lättare att trappa ner då. Men trots att jag ätit dessa nästan varje kväll i över ett år så informerades inget om avtrappningsnödvändigheten.