Kan bara svara för de upplevelser jag haft i USA, I Sverige gick jag aldrig på några gatherings
Utseende?
Clown paint är givet vid konsert, antingen hittar folk på sin egen eller kör en design som redan finns. Folk klär sig lite hur som, ofta "baggy", ganska oviktigt. Du lär inte se någon i nystrukna skjortor.
Beteende?
Alltid röjigt. Kan väl generellt säga att många jag träffat är ganska lågutbildade, lever torftigt osv.
Livsfilosofi?
Stor respekt för varandra, "MCL" (much clown love). Får vara beredd på att ta mycket skit och inte vara rädd för vad man står för. Det viktigaste är musiken, svårt att förstå kulturen utan att ha lyssnat.
Det är mycket mer än bara Insane Clown Posse även om de är de mest populära. Blaze, ABK, Zug Izland, Jumpsteady, Vanilla Ice(!) och Twiztid.
Om du verkligen vill förstå så rekommenderar följande låter (finns många att välja på). Albumen sträcker sig över 20 år;
What is a Juggalo (The Great Milenko)
Under the moon (The Great Milenko)
Pass me by (The Great Milenko)
Ninja (Tunnel of Love)
Prom Queen (Tunnel of Love)
Juggalo Anthem
Cemetary Girl (Riddle Box)
Murder go round (The Ringmaster)
Terrible (The Amazing Jeckel Brothers)
Another Love Song (The Amazing Jeckel Brothers)
Nothing's Left (The Amazing Jeckel Brothers)
Let's go all the way (Bizzar)
Juggalo Paradise (Bizzar)
Ain't Yo Bidness (The Wraith: Shangri-La)
We Belong (The Wraith: Shangri-La)
Homies (The Wraith: Shangri-La)
WhoopWhoop?
Bara en hälsningsfras som typ "what's up".
Den svenska juggalo-scenen(?)
Var hittar man juggalos, är de vanligare på vissa håll i landet, var isf?
Det var lite fart ett tag med "Swedish Juggalos" som hade ganska många medlemmar. Har för mig att det även arrangerades några gatherings i Sverige. Har inte haft så bra koll de senaste 5 åren.