2013-01-12, 03:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juggalo
Oväntat verkligen, vad vill du veta om mig?

Vet du hur magneter fungerar?
Citera
2013-01-12, 10:39
Medlem
basseakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rantaruntiringi
Fan va dött. Förväntade mig värsta draget härinne med vanligt folk lika engagerade som i White Trash-tråden.

Har vanligt folk helt missat juggalo-rörelsens enorma potential som diskussionsunderlag? Eller har de missat den öht?

Ja folk har missat fenomenet juggalo för om du tänkte lite borde du nog kunna räkna ut varför det är så.
Är ICP stora i Sverige? Är ICP särskilt kända utanför USA? Finns det några kända juggalos inom svensk musik? Svaret är nej och där har du svaret till varför juggalo fenomenet inte är stort här.

Sen har vi ju redan Eddie Meduza och raggare, så jo nog fan har vi redan en lowlifekultur här.
Citera
2013-01-12, 12:05
Medlem
rantaruntiringis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av basseaker
Ja folk har missat fenomenet juggalo för om du tänkte lite borde du nog kunna räkna ut varför det är så.
Är ICP stora i Sverige? Är ICP särskilt kända utanför USA? Finns det några kända juggalos inom svensk musik? Svaret är nej och där har du svaret till varför juggalo fenomenet inte är stort här.

Sen har vi ju redan Eddie Meduza och raggare, så jo nog fan har vi redan en lowlifekultur här.

Ja fast jag känner ju till det (och jag är inte varken hipp, insatt, be-/påläst eller allmänbildad).

Framförallt så känner internet till det, rätt väl dessutom, vilket i kombination med rådande svenskt vurmande för amerikansk (ful/skräp)kultur och hur lätt vi låter oss (miss)ledas av och in i den så tycker jag att detta faktiskt borde vara basic knowledge vid det här laget.

På senare tid har jag fått klart för mig att folk jag har med att göra/haft nån sorts relation till eller samröre med tydligen äro juggalos. Och aldrig har man vetat eller ens anat. Varför smyger ni anhängare/inblandade med det på det här viset, varför vet INGEN annan än ni (om) det här?

Är det skämmigt eller så?

För att få användning av en av de (mycket få) fördomar om juggalos jag lyckats skrapa ihop till dags dato så måste jag fan säga att: Det känns jävligt o-juggalo.

Citera
2013-01-13, 08:39
Medlem
basseakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rantaruntiringi
Ja fast jag känner ju till det (och jag är inte varken hipp, insatt, be-/påläst eller allmänbildad).

Framförallt så känner internet till det, rätt väl dessutom, vilket i kombination med rådande svenskt vurmande för amerikansk (ful/skräp)kultur och hur lätt vi låter oss (miss)ledas av och in i den så tycker jag att detta faktiskt borde vara basic knowledge vid det här laget.

På senare tid har jag fått klart för mig att folk jag har med att göra/haft nån sorts relation till eller samröre med tydligen äro juggalos. Och aldrig har man vetat eller ens anat. Varför smyger ni anhängare/inblandade med det på det här viset, varför vet INGEN annan än ni (om) det här?

Är det skämmigt eller så?

För att få användning av en av de (mycket få) fördomar om juggalos jag lyckats skrapa ihop till dags dato så måste jag fan säga att: Det känns jävligt o-juggalo.

Så bara för du känner till det så borde de flesta göra det? Det var ju jävligt smart tänkt

ICPs mest sedda video på youtube är miracles med 11 miljoner views. Det är faktiskt inte särskilt mycket. Deras videos verkar ju ligga kring 1 miljon i views i vanliga fall.

Det händer att jag lyssnar på ICP gör det mig till en juggalo? Jag definerar inte mig själv som en sådan åtminstonde.

Varför skulle juggalo skiten bli stort i Sverige, juggalos klär sig ju helt förfärligt usch.
Citera
2013-07-28, 09:09
Medlem
.
Senast redigerad av TheJoker92 2013-07-28 kl. 09:15.
Citera
2013-08-29, 04:02
Bannlyst
Är Ghost Juggalo och innebär det att man dödar människor? Isåfall vill jag också bli Juggalo.
Citera
2013-08-29, 11:49
Avslutad
Har aldrig fattat vad en Juggalo är, förrän nu. Trodde det bara var en uttryck. Lyssnade lite på insane clown posse i undre tonåren, då min amerikanska kusin hade en av deras skivor i sin CD-väska. Speciellt bra är dem inte dock.

Annars har jag inget emot kulturen, de verkar ju ha kul - utöver att de ser efterblivna, fula, lågutbildade, fattiga, överviktiga och töntiga ut.
Citera
2013-08-29, 13:40
Avslutad
Så, nu har jag lyssnat igenom ALLA låtarna som juggalon tipsade om. Inget vidare, rätt seeeeg musik. Men kan förstå att det ger en kick i ett sällskap om man spelar högt och ur fina högtalare.

Annars, som sagt, så är det ganska töntigt att ty sig till en speciell stil. Det kan inte vara möjligt att hundratals eller tusentals människor gillar i princip exakt samma sak inom ett ämne. Nej, brist på intelligens och kreativitet säger jag.

Nu lyssnar jag på Blink 182, musik som tillhör en annan subkultur - de mkt coolare skateboardarna. Åtminstone här kan man både skylla på plumphet, men det finns ett uppenbart kulturarv och hjärta. Till skillnad på freaks som ser ut som tecknade hundar.
Citera
2013-09-25, 21:53
Medlem
DAiKiNis avatar
Juggalos finns väl lite överrallt. Träffade en mycket trevlig kille i Holland som var tokig i ICP för några år sen. Själv började jag väl lyssna på dom efter Woodstock 99 då dom var lite knasiga på scen
Citera
2014-09-16, 17:44
Medlem
Den här tråden verkar död...tyvärr. Vill ni vara med och liva upp den alla juggalos?
Är själv 110% juggalo , min dröm är att åka på ett gathering. ICP räddade mitt liv när jag satt inlåst hade hört dom innan men för cirka 3 år sedan började jag lyssna på dom riktigt mycket dom har så sköna texter och att det känns som att dom rappar för oss "white trash" människor.

Dom är inte som necro (inget ont om honom han e tung oxå men inte som ICP och C/O)
som nästan alltid bara rappar om våld utan något tema för låten.
Sedan jag börjat lyssna på icp så har jag bara älskat dom mer och mer. Ska göra någon tatuering för att hylla dom för det e dom värda. Boondox är min andra favorit hans texter tilltalar mig otroligt mycket han har gått igenom endel skit som man själv oxå gort känner samma hat men kärlek för alla er juggalos därute-

SKRIV I DENNA TRÅD ELLER PMa MIG OM NI VILL DISKUTERA MUSIKEN.

Much Much fucking clown love everybody !
Citera
2017-02-10, 19:42
Medlem
Tlagnojs avatar
Det här är bland det sjukaste jag sett och hört talas om någonsin. ICP är verkligen urusla rappare och jämförelsen med Necro ovan är bisarr. Necro gör musik med våldsironi, han kan rappa, han har musikalitet i sig och han förstår vad det är han gör. ICP är två nissar med clownmålning i ansiktet som låter som en blandning mellan Perla och Iprenmannen. Horrorcore/Hardcore hiphop? Det är inte ens hiphop.

Påminner mig lite om furries.
Citera
2017-05-29, 22:49
Medlem
bootboys avatar
Fel dubbelpost
Senast redigerad av bootboy 2017-05-29 kl. 22:55. Anledning: Ta bort dubbelpost
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto