Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-10-04, 20:56
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Det stör ju bara. Varför finns det?

Dock en uppenbar nackdel:
Understreck i användarnamnet syns dåligt.
Senast redigerad av Harald.Guldhatt 2012-10-04 kl. 21:03.
Citera
2012-10-04, 20:57
Medlem
tzjs avatar
Bra idé, det stör mig med.
Citera
2012-10-04, 20:58
Bannlyst
Alla texter som är länkade har ett us, pk nästa!
Citera
2012-10-04, 21:02
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HakkorsISexor
Alla texter som är länkade har ett us, pk nästa!
Det är inget axiom att det ska vara så.
Citera
2012-10-04, 21:20
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Det är inget axiom att det ska vara så.
nej, jag tror det levat kvar sen gammalt bara. idag är vi vana med att kunna klicka på länkar utan att dom är understrukna eller har blå text.

inget som stört mig, men knappast något som skulle förvärra om dom tog bort heller.

det som bryter mer mot normen är att det dyker upp en meny när man klickar på användarnamnet istället för att man tas till användarens profil direkt. det lyckas förvåna mig nästan varje gång jag klickar..
Citera
2012-10-04, 21:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
nej, jag tror det levat kvar sen gammalt bara. idag är vi vana med att kunna klicka på länkar utan att dom är understrukna eller har blå text.

inget som stört mig, men knappast något som skulle förvärra om dom tog bort heller.

det som bryter mer mot normen är att det dyker upp en meny när man klickar på användarnamnet istället för att man tas till användarens profil direkt. det lyckas förvåna mig nästan varje gång jag klickar..

Att du aldrig lär dig?
Citera
2012-10-04, 21:40
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Att du aldrig lär dig?
ja, jag vet. men å andra sidan är det lite märkligt att man måste klicka på "visa allmän profil" enbart för att få det extra valet att kunna välja "Hitta alla ämnen startade av X", som förutom PM är den vanligaste orsaken att jag klickar på någons användarnamn.

så när jag väl klickar på någons användarnamn får jag leta och fundera om jag måste använda sökfunktionen för det innan jag kommer på att jag ska klicka på "visa allmän profil". om det är fb som är ologiskt eller min hjärna det är fel på låter jag er andra avgöra.
Senast redigerad av stillton 2012-10-04 kl. 21:43.
Citera
2012-10-04, 21:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
ja, jag vet. men å andra sidan är det lite märkligt att man måste klicka på "visa allmän profil" enbart för att få det extra valet att kunna välja "Hitta alla ämnen startade av X", som förutom PM är den vanligaste orsaken att jag klickar på någons användarnamn.

Medans en annan användare den mest för att ignorera tex ...
Citera
2012-10-04, 21:45
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Medans en annan användare den mest för att ignorera tex ...
ja, den funktionen har jag aldrig använt. ser inte riktigt poängen med det. men jag förstår naturligtvis att inte hela forumet kan utformas enligt mina preferenser, och har egentligen inga problem med det.
Citera
2012-10-04, 22:02
Medlem
epost72s avatar
Det är nog så att rätt många skulle missa att användarnamnet är klickbart om det inte vore understruket.
Nu kommer det iofs som sagt en meny istället för att man hamnar i profilen som vore mer naturligt.
Men den menyn är bra och jag har svårt att se hur man skulle lösa det annorlunda.

Se motsvarande "Inlägg: xxxx" under regdatum, hur många vet att det är klickbart?
Citera
2012-10-04, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Det är nog så att rätt många skulle missa att användarnamnet är klickbart om det inte vore understruket.
Nu kommer det iofs som sagt en meny istället för att man hamnar i profilen som vore mer naturligt.
Men den menyn är bra och jag har svårt att se hur man skulle lösa det annorlunda.

Se motsvarande "Inlägg: xxxx" under regdatum, hur många vet att det är klickbart?

Att inlägg var klickbart (under regdatum) visste jag inte förs nu, vart här i några år i alla fall.

Så är nog bäst att ha det understruket i fortsättningen, användarnamnet i alla fall!
Citera
2012-10-04, 22:10
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
inte jag. men jag gissar på att det är ännu ett sätt att inte få fram "hitta alla ämnen startade av" som väl är den enda anledningen att klicka på en profil om man inte ska se en användares aktivitet (och i det fallet borde man ju kunna klicka på den gröna/röda/grå bubblan för info).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in