Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-10-04, 22:10
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Det är nog så att rätt många skulle missa att användarnamnet är klickbart om det inte vore understruket.
Nu kommer det iofs som sagt en meny istället för att man hamnar i profilen som vore mer naturligt.
Men den menyn är bra och jag har svårt att se hur man skulle lösa det annorlunda.

Se motsvarande "Inlägg: xxxx" under regdatum, hur många vet att det är klickbart?
Var inte länkar blå någon gång i webbens begynnelse i Netscape? Eller minns jag fel.

Kompromiss: Gör det valbart i kontrollpanelen att inte se strecket.
Citera
2012-10-04, 22:27
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UppsalaJobb
Att inlägg var klickbart (under regdatum) visste jag inte förs nu, vart här i några år i alla fall.

Så är nog bäst att ha det understruket i fortsättningen, användarnamnet i alla fall!

Citat:
Ursprungligen postat av stillton
inte jag. men jag gissar på att det är ännu ett sätt att inte få fram "hitta alla ämnen startade av" som väl är den enda anledningen att klicka på en profil om man inte ska se en användares aktivitet (och i det fallet borde man ju kunna klicka på den gröna/röda/grå bubblan för info).
Det har inte alltid varit så.

Inlägg - klickbar länk? se zzpac:s svar här

Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Kompromiss: Gör det valbart i kontrollpanelen att inte se strecket.
Tror knappast att tekniker kommer lägga någon tid på att lösa ett "inteproblem"
Citera
2012-10-04, 22:39
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Det har inte alltid varit så.
inte oväntat. men man kan då lägga till att gå direkt till användarens startade inlägg genom att klicka på avataren. och senaste aktivitet, genom att klicka på "pluppen" så har man rationaliserat bort profilsidan helt. för mig gör detsamma, men helst ska man hålla ett logiskt gränssnitt. för mig är det att samla alla alternativ i en rad när man klickar på en profil, men jag har inget emot andra lösningar. det funkar bra som det är.
Citera
2012-10-04, 23:38
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HakkorsISexor
Att du aldrig lär dig?
I ärlighetens namn gör jag samma misstag själv.
Citera
2012-10-05, 01:04
Medlem
vivalarevolucions avatar
Att ta bort strecket är både positivt och negativt.

Positivt: Man kan urskilja punkter (.) och understreck (_) etc. vilket gör det svårt att härma andras användarnamn.
Negativt: Många glömmer nog att namnet är klickbart som epost72 påpekade. Det kan tyckas vara korkat, men det är psykologiskt antar jag.

Ett alternativ vore ju att antingen sänka understrykningen (om det är möjligt) eller lägga till en slags länksymbol bredvid namnet.
Citera
2012-10-05, 01:04
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
I ärlighetens namn gör jag samma misstag själv.
du kan ju inte lulla runt med en feting mellan fingertopparna och förvänta dig att vi ska tro att du har full koll bara för att du är utnämnd till moderator... nu har du ju därmed förpassat mig till nån sorts alzeimeroffer. goddamn hippy...
Citera
2012-10-05, 01:39
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
du kan ju inte lulla runt med en feting mellan fingertopparna och förvänta dig att vi ska tro att du har full koll bara för att du är utnämnd till moderator... nu har du ju därmed förpassat mig till nån sorts alzeimeroffer. goddamn hippy...

Det är nog mest för att det är en funktion jag inte använder så ofta.
Citera
2012-10-05, 01:45
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det är nog mest för att det är en funktion jag inte använder så ofta.
mm. ja.. den funktionen vet jag inte heller om man använder så ofta. troligtvis inte.
Citera
2012-10-05, 01:58
Medlem
Fina Gubbens avatar
Jag skulle också vilja ha bort understrecket. Många tror att jag nickar Fina_Gubben när jag egentligen nickar Fina Gubben. Det stör mig något enormt och är enda anledningen till att jag vill ha bort understrecket.

Kuriosa: Går att klicka på avataren för att komma direkt till profilen också!
Citera
2012-10-05, 02:11
Medlem
vivalarevolucions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Jag skulle också vilja ha bort understrecket. Många tror att jag nickar Fina_Gubben när jag egentligen nickar Fina Gubben. Det stör mig något enormt och är enda anledningen till att jag vill ha bort understrecket.

Kuriosa: Går att klicka på avataren för att komma direkt till profilen också!
Det är något jag alltid glömmer. Alltid!

Fast vill man gå in på en användares profil som inte har någon avatar blir det genast lite mer arbete. Det är inte en icke-fråga.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in