2012-10-04, 20:53
Bannlyst
Har haft de på ett bankkonto på Nordea sen jag var 18år. Ger pengar som går fint att leva på.
Vågar inte gambla med aktier då jag ännu inte är den kunskapen.
Senast redigerad av Mittiutkanten 2012-10-04 kl. 20:59.
Citera
2012-10-04, 20:55
Medlem
svengörans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittiutkanten
Har haft de på ett bankkonto på Nordea sen jag var 18år. Ger pengar som går fint att leva på.
Vågar inte gambla med aktier då jag ännu inte är den kunskapen.

Vill du bli fattig så köp aktier eller fonder...

Vill du öka din avkastning riskfritt så skaffa bättre bankkonton än skiten du har på Nordea så kan du dubbla din avkastning...
Citera
2012-10-04, 20:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av svengöran
Vill du bli fattig så köp aktier eller fonder...

Vill du öka din avkastning riskfritt så skaffa bättre bankkonton än skiten du har på Nordea så kan du dubbla din avkastning...

När jag var runt 15år så handlade jag faktiskt med aktier för 10.000 och de fick jag att växa några hundra..
Vilken bank går man till om man vill ha en ränta på 6%???
Citera
2012-10-04, 20:59
Medlem
ganglere2s avatar
Gå till en bankman, investerare eller annan kunnig. De kan komma med bättre råd än det du får här på fb skulle jag tro.
Trodde också att de som har 15 mille också har tillgång till ekonomiskt kunnigt folk.
Citera
2012-10-04, 21:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Gå till en bankman, investerare eller annan kunnig. De kan komma med bättre råd än det du får här på fb skulle jag tro.
Trodde också att de som har 15 mille också har tillgång till ekonomiskt kunnigt folk.

Banktjänstemän vill bara sälja in bankens produkter.
Citera
2012-10-04, 21:23
Medlem
svengörans avatar
Citat:

Bankmannen är den sista man ska gå till, Jag har pratat med dom förut angående detta och det dom erbjuder är rena skämtet.
Det har ingen betydelse att man kan sätta in stora belopp på storbankernas konton för dom är helt ointresserade att ens försöka matcha nischbankernas räntor oavsett summa.
Det enda dom vill göra är att sälja sina produkter...

Jag har provat själv..
Citera
2012-10-04, 22:04
Medlem
klinger75s avatar
För 15 miljoner skulle ja köpa en rejäl hyreskåk , du kan ledigt titta på objekt som kostar 30-50mille i ett attraktive läge som du kan låta en proffesionell förvaltare sköta. Vill du ta det risky så kan du låna det dubbla .

Du får du hyresintäkter som du kan leva gott på och så kan du räkna med bra tillväxt fastigheter kommer långsiktigt alltid att stiga i värde
Citera
2012-10-04, 22:12
Medlem
SciOques avatar
Till att börja med så ska du inte ha 15 miljoner kronor på ett konto eftersom det antagligen inte täcks av insättningsgarantin.

För det andra så ska du inte ha dina pengar på konton som ger ganska dålig ränta, storbankerna ger dålig ränta, i förhållande till sina konkurrenter.

För det tredje så ska du inte ha varje korvöre på bankkontot. Även om du inte vågar syssla med aktier så måste det väl ändå finnas räntepapper som ger bättre avkastning än säg 4 % per år?

OBS! Jag är inte en expert.
Citera
2012-10-04, 22:41
Medlem
deepfears avatar
Investeringssparkonto? Nordnet.se brukar kunna erbjuda bra alternativ vid såna här situtationer
Citera
2012-10-04, 23:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av deepfear
Investeringssparkonto? Nordnet.se brukar kunna erbjuda bra alternativ vid såna här situtationer

Är det jag har nu.
Sen att man ske dela upp det på flera banker hur jävla viktigt är det egentligen? Borg och company lär ju inte tillåtat att Nordea går omkull?
Citera
2012-10-04, 23:59
Medlem
xploddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittiutkanten
Är det jag har nu.
Sen att man ske dela upp det på flera banker hur jävla viktigt är det egentligen? Borg och company lär ju inte tillåtat att Nordea går omkull?
Förmodligen inte, men är det värt att riskera att förlora dina 15 miljoner för bekvämligheten att ha pengarna på ett ställe?
Citera
2012-10-05, 00:02
Medlem
Citat:

Om inte investeraren/bankmannen själv är miljonär är det ju meningslöst att be om råd av honom.
Ingen vits i att fråga en annan fattiglapp om hur man blir rik. Hade han vetat hade han varit det själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in