2012-10-04, 16:38
Medlem
swordh.s avatar
Har lite funderingar kring jeans med stretchtyg!

Köpte idag ett par Levi's med slim fit, som sitter sjukt bra. Men som med många slim fit-jeans är de gjorda av stretchtyg, och ger mig på något sätt känslan av att de är lite ömtåligare. Framför allt är jag rädd att de ska slitas väldigt fort i grenen, då jag för något år sedan hade jeans av ett billigare märke som gick sönder där ganska fort. Jag har hyfsat grova lår och som många andra detta problem med byxor över lag.

Vad är er bild av stretchtyg? Upplever ni att det slits fortare än vanligt jeanstyg? Kan man göra något för att minska slitningen i grenen?
Citera
2012-10-04, 16:41
Medlem
Jag har några par från Nudie med stretch i. De är markant skönare än jeans utan stretch men jag inbillar mig att de slits fortare. Enligt mina erfarenheter.

Tvättar du jeansen med sköljmedel? Sköljmedel förstör nämligen stretchtyget.
Citera
2012-10-04, 16:51
Medlem
herrstols avatar
Stretch-tyg är tåligare och slits långsammare. Det krävs betydligt mycket mer för att ett par stretch-jeans ska gå sönder i grenen jämfört med ett par jeans gjorda av 100% bomull.
Citera
2012-10-04, 17:14
Medlem
MaymuneNs avatar
Du kan alltid reklamera inom 3 år . Det brukar jag göra när jag får hål i mina.
Citera
2012-10-04, 20:45
Medlem
swordh.s avatar
Tack för svaren!

Jag tvättar sällan mina jeans över huvud taget, tycker det är bättre att vädra dem med jämna mellanrum istället! Sköljmedel har jag nog aldrig använt när jag tvättat alls.

Menar du att det finns möjlighet att reklamera sina jeans om de slitits sönder i grenen? Hur går det till? Skulle JC som sålde jeansen till mig vara så snälla att ta tillbaka dem om jag råkar slita ut dem inom säg ett år?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in