Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2012-12-31, 00:02
  #73
Medlem
Mannuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdy
Men visst inte du att SD och "de nationella" är 2 jävligt skilda saker? Det är helt ointressant att diskutera SD:s opinionssiffror när vi pratar om den nationella rörelsen.

Annars håller jag bara med VitRevolution, det är ytterst en marginal av dem som röstar på SD som faktiskt är rasister. Man röstar på SD av helt andra anledningar.
Men din jävla blattelover. Läste du ö h t vad jag skrev? Förstod du ett enda ord av det jag skrev? Uppenbarligen inte, så jag skriver det en gång till: hur känns det att ett parti som i media framställs som rasister och kvinnohatare får 7,2 % av det svenska folkets röster?

Du har för övrigt inte en blek aning om vad folk som röstar på SD tänker. Det har däremot jag. Jag känner rätt många som röstade på SD i det förra valet, och kommer att göra så igen nästa val. Det rör sig knappast om några blattelovers. Den absoluta majoriteten är faktiskt riktiga rasister.
Citera
2012-12-31, 00:22
  #74
Medlem
nerdys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mannus
Men din jävla blattelover. Läste du ö h t vad jag skrev? Förstod du ett enda ord av det jag skrev? Uppenbarligen inte, så jag skriver det en gång till: hur känns det att ett parti som i media framställs som rasister och kvinnohatare får 7,2 % av det svenska folkets röster?

Ja, har du förståelseproblem? Vi pratar om den nationella rörelsen, du hävdar att den nationella rörelsen har växt, jag hävdar att den har krympt.
Du stödjer din tes med att hävda att SD har fått höga siffror i opinionsundersökningar. Det är helt irrelevant.
Jag ska dra en jämförelse så även du förstår detta som bör ligga på 7-klass-nivå;
"Det går fett bra för AFA nu! Den antifascistiska rörelsen är större än någonsin. Hur vet jag det? Sossarna är Sveriges största parti"


Citat:
Du har för övrigt inte en blek aning om vad folk som röstar på SD tänker. Det har däremot jag. Jag känner rätt många som röstade på SD i det förra valet, och kommer att göra så igen nästa val. Det rör sig knappast om några blattelovers. Den absoluta majoriteten är faktiskt riktiga rasister.

Hur vet du det isåfall?
Citera
2013-01-02, 14:15
  #75
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdy
Fast det är ju inte alls sant. Er rörelse har ju krympt sjukt kraftig de senaste 10-15 åren. Det kan ju inte ens du förneka.

Jodå, det är sant. Skillnaden då och nu är att vi nått normaliseringsfasen och efter slagsmål och skrik ser det faktiskt riktigt bra ut om man ser till hur lite den har liberaliserats. Kompromisslös men med en förnyad retorik, och en föryngring som ser verkligen lovande ut med pålästa och ivriga ungdomar.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback