2012-10-01, 18:06
Medlem
jassieofficial85s avatar
Jag har en kompis som jag känt i ungefär 5 år. Vi har inte umgåts alls mycket under dessa år. Det har mest varit en kompis man träffat någon gång ibland och tagit en fika. De senaste året har vi däremot umgåts väldigt mycket. Jag trivs med henne.

MEN.. Problemet är att jag nu börjat irritera mig väldigt mycket på henne eftersom hon tar efter mig. Jag förstår att det kanske låter larvigt. Och en "tjejgrej" men det är lite läskigt.

Det roliga är att det inte bara är jag som uppmärksammat det här. Även folk runtomkring som känner oss båda två.

Det började med att hon började sminka sig exakt likadant som jag gör.
Sen gick det över till att klä sig som jag gör.

Sen började det skapas mappar på facebook. Mappar med samma mappnamn som jag har.

Samma hårfärg

Och så har det fortsatt..

När jag sa att jag skulle tatuera mig försökte hon lista ut exakt vad och vart. Vilket jag då vägrade avslöja eftersom jag var rädd för att hon skulle införskaffa sig en sådan tatuering som jag ville ha, på exakt samma plats :O

Jag undrar lite om det är någon som varit med om samma sak? Visst i tonåren när man var fjortisbästisar. Men i vuxen ålder?

Och vad kan detta bero på? Det finns betydligt vackrare kvinnor som klär sig betydligt bättre än vad jag gör osv. Varför ska hon härma just mig?!

Får inte ha något ifred snart känns det som

Är jag larvig?

Hur skulle du reagera?
Citera
2012-10-01, 18:10
Medlem
cybergrodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jassieofficial85
Jag har en kompis som jag känt i ungefär 5 år. Vi har inte umgåts alls mycket under dessa år. Det har mest varit en kompis man träffat någon gång ibland och tagit en fika. De senaste året har vi däremot umgåts väldigt mycket. Jag trivs med henne.

MEN.. Problemet är att jag nu börjat irritera mig väldigt mycket på henne eftersom hon tar efter mig. Jag förstår att det kanske låter larvigt. Och en "tjejgrej" men det är lite läskigt.

Det roliga är att det inte bara är jag som uppmärksammat det här. Även folk runtomkring som känner oss båda två.

Det började med att hon började sminka sig exakt likadant som jag gör.
Sen gick det över till att klä sig som jag gör.

Sen började det skapas mappar på facebook. Mappar med samma mappnamn som jag har.

Samma hårfärg

Och så har det fortsatt..

När jag sa att jag skulle tatuera mig försökte hon lista ut exakt vad och vart. Vilket jag då vägrade avslöja eftersom jag var rädd för att hon skulle införskaffa sig en sådan tatuering som jag ville ha, på exakt samma plats :O

Jag undrar lite om det är någon som varit med om samma sak? Visst i tonåren när man var fjortisbästisar. Men i vuxen ålder?

Och vad kan detta bero på? Det finns betydligt vackrare kvinnor som klär sig betydligt bättre än vad jag gör osv. Varför ska hon härma just mig?!

Får inte ha något ifred snart känns det som

Är jag larvig?

Hur skulle du reagera?

Jag skulle bli irriterad som fan, men samtidigt lite halvglad. Jag menar, den här tjejen tycker ju förmodligen om dig väldigt mycket, hon ser ju upp till dig som fan. För att ''lösa'' detta finns det inte så mycket mer att göra än att helt enkelt prata med henne.
Citera
2012-10-01, 18:12
Medlem
Hon ser väll upp till dig, inget att irritera sig på.
Citera
2012-10-01, 18:13
Medlem
jassieofficial85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
Jag skulle bli irriterad som fan, men samtidigt lite halvglad. Jag menar, den här tjejen tycker ju förmodligen om dig väldigt mycket, hon ser ju upp till dig som fan. För att ''lösa'' detta finns det inte så mycket mer att göra än att helt enkelt prata med henne.

Att hon tycker om mig som vän. Vet jag. Jag känner likadant för henne.

Men det här är bara jobbigt :/ .. En annan kompis har försökt prata med henne. Men hon skyller bara på att jag "inspirerar henne" att kopiera rakt av och att inspireras är två helt olika saker

Sen kallar hon det "för sin egen stil" det är inte hennes egen stil. Det är mitt liv hon kopierar rakt av. Sak efter sak.
Citera
2012-10-01, 18:21
Medlem
jassieofficial85s avatar
Exempel på sminkningskopian:

http://www.ladda-upp.com/bilder/75441/hgtre

Läskigt liksom
Citera
2012-10-01, 18:29
Medlem
FarbrorFarbrors avatar
Jag läser att din katt förföljer dig och din killkompis dyker upp i likadan skjorta, kanske är det bara i ditt huvud eller så är det "cuz you´re awsome"?
Citera
2012-10-01, 18:30
Medlem
jassieofficial85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFarbror
Jag läser att din katt förföljer dig och din killkompis dyker upp i likadan skjorta, kanske är det bara i ditt huvud eller så är det "cuz you´re awsome"?

Men KOLLA på bilden? Är det i mitt huvud? Man ser ju min smikning exakt. Och så ser man hur hon tagit efter?
Citera
2012-10-01, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFarbror

Haha, kanske har vi lösningen redan 2 posts senare!
Citera
2012-10-01, 18:31
Medlem
Du skulloe ha höftat till med en skitful tattuering och kollat om hon gjorde den
Citera
2012-10-01, 18:32
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jassieofficial85
Men KOLLA på bilden? Är det i mitt huvud? Man ser ju min smikning exakt. Och så ser man hur hon tagit efter?
Onekligen fascinerande.

Om du stör dig så mycket på det får du väl säga åt henne.
Citera
2012-10-01, 18:42
Medlem
jassieofficial85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Onekligen fascinerande.

Om du stör dig så mycket på det får du väl säga åt henne.

Om jag nu ska ta upp det här med henne.

Hur gör jag det utan att

1. Låta avundsjuk på något sätt?
2. Utan att hon blir ledsen?
3. Utan att det blir en akward moment situation resten av våran tid tillsammans

Känns som det inte går liksom.
Citera
2012-10-01, 18:45
Medlem
Hon blir väl inspirerad av ditt utseende.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in