Citat:
Ursprungligen postat av Inte-Admin
Han menar väll att han vill ha en kvinna som har lugnat ner sig och att han själv saknar dem där erfarenheterna av att springa runt att leka. Så hugg inte till så fort du ser något att hugga till om.
Hur som så undrar jag lite vad TS vill. Vill du leka runt lite eller vill du ha nån att leva med för resten av livet?
Om du flyttar dit istället så är frågan: vad ska du göra där? Hur ska du leva? Var ska du få inkomst ifrån? Kan du hantera den stora kulturskillnaden och isolationen du kommer känna av miljöombytet och svårigheter med språket?
Japp, första stycket är korrekt.
Som sagt, de närmaste åren ska jag ta igen allt jag förvägrats i (S)verige, när jag dunkat på ett hundratal brudar och återupprättat min manliga sexualitet

så vill jag stadga mig med någon reko thailändska, gifta mig med henne, ev. skaffa barn och viktigast av allt, att man håller ihop livet ut när man väl gift sig och ev. skaffat barn, inte som i Sverige med andra ord!
Om jag flyttar dit så ska jag bo och arbeta där (jodå, det är fullt möjligt).
Frågan är snarare hur jag kunnat stå ut med (relations)kulturen i Sverige så här länge..
Språket löser sig över tid.
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Dessutom är det min personlig uppfattning att vietnamesiskor ser bättre ut generellt än thailändskor och om du dejtar en dam från övre medelklass är risken minimal att hon enbart vill utnyttja dig för PUT i Sverige.
Happy hunting!
Övre medelklass går väl för sig, frågan är om en sån tjej vill bli ihop med en kille som tillhör ekonomisk underklass, åtminstone i Sverige.
Citat:
Ursprungligen postat av Randomlove
Nej jag förstår faktiskt inte varför TS är ensam. Han verkara vara en godhjärtad person som skulle ta hand om sin familj. Vad mer ska man begära?
Till TS: måste det vara just Thai???
Tack. Njae, det måste väl inte vara just thai kanske, är väl mest att det är där jag har varit och gillade det skarpt, alla tjejer med
God uppfostran och
Sunda relationsvärderingar går bra, är dock
väldigt ont om sådana tjejer i Sverige och de som finns vill ha en man med hög samhälls-status.
Mellanöstern-tjejer verkar också bra, men jag vill inte behöva konvertera till Islam.
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Varför inte en ryska eller öststats/balkan brud? Då slipper du ju rasblanda så jävla mycket, ligger närmare oss kulturellt men har generellt en mer konservativ syn på kvinnorollen.
Ryskor har rykte om sig att ofta vara "scams", men det kanske har blivit lika vanligt med Thai"scams"..
Citat:
Ursprungligen postat av xertion
Jag är då inte medelålders, men vill ändå flika in med att jag dejtar en thailändsk tjej som är 10 år äldre än mig. När vi ändå är inne på ämnet.
Citat:
Ursprungligen postat av Benzoftw
Intressant. Exakt samma situation här. Eller, hon är 9 år äldre.

Hur kommer det sig att ni dejtar thai-tjejer som är ca 10 år äldre än er själva?
Gillar ni äldre kvinnor, har det bara blivit så då kärleken är blind, eller har ni någon annan teori..?